Egy közelmúltban publikált felmérés szerint a béren kívüli juttatások rendszerének ideális esetben az étkezés támogatását, a gyermek iskolakezdését, valamint az üdülést, pihenést kell leginkább szolgálnia - írja a Napi Gazdaság.
A körkérdés keretében munkáltatókat, munkavállalókat és szolgáltatókat kérdeztek arról, amennyiben tehetnék, hogyan változtatnának a cafeteria jelenlegi rendszerén. A támogatandó felhasználási területeknél az első ötbe még az egészségmegőrzés és a nyugdíjcélú megtakarítások segítése került, míg a tizedik helyen az élet- és nyugdíjbiztosítás, a tizenkettediken a helyi bérlet szerepel, a huszonhetedik és a huszonnyolcadik, azaz az utolsó két helyezett pedig a közüzemi díjak kifizetésének támogatása, valamit a személygépkocsi-vásárlás segítése. Váratlan módon a sorrend utolsó, 25. helyén a munkáltató által adott ajándék is szerepel.
A másik vizsgált kérdés az volt, hogy milyen céllal adja a legnagyobb támogatást az adórendszer. E szerint az első háromba az étkezés, a gyógyulás (gyógyszer, kezelés) és a gyermek iskolakezdésének támogatás tartozik, megelőzve a nyugdíjcélú megtakarítást és a munkavégzéshez kapcsolódó képzést. A felmérés készítői szerint meglepő, hogy az első tízbe nem fért be az üdülés, pihenés, mivel a válaszadók csaknem fele teljesen elfogadja az ezt jelenleg terhelő 25%-os adóterhet.
A "problémarekorder" továbbra is a melegutalvány. Ezzel kapcsolatban nem az adófizetés okozza a legtöbb ellenérzést, hanem az elfogadóhelyeknél tapasztalható keveredés. A visszajelzések szerint az elfogadóhelyek álláspontja akár egy üzleten belül is eltérő lehet: míg egyes kibocsátók jegyét írószerre, ruházatra is elfogadják, másokét még hideg élelmiszerre sem, kizárólag grillcsirkét adnak érte. A javasolt megoldások közt a vezető ötlet a 2010 előtti helyzet visszaállítása. A válaszadók ötöde a "hideg étel" vásárlásának lehetőségét tartaná célravezetőnek, akár ott is 25%-os közterhet alkalmazva.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








