Németországban márciusban, gyenge fogyasztói bizalom közepette, már valamelyest nőtt a kiskereskedelmi forgalom a februári visszaesés után. Márciusban a kiskereskedelmi forgalom 1,2 százalékkal volt nagyobb a tavaly márciusinál változatlan áron - jelentették pénteken a szövetségi statisztikai hivatalban. Februárban 0,9 százalékkal csökkent a forgalom tizenkét hónapra számolva - tudósított az MTI.
Márciusban a hónapon belül azonban visszaesés volt, a forgalom 0.5 százalékkal hanyatlott februárhoz képest, a februári 0.1 százalékos havi növekedés után.
Az Európai Unió legnagyobb gazdaságában a kiskereskedelmi forgalom bővülésének várttól való elmaradása már hosszabb idő óta gondot okoz, mert szakértők szerint ez lendíthetné ki a gazdaságot a stagnálási periódusból. Ahhoz azonban, hogy a fogyasztók egyre többet költsenek, a munkaerőpiacon is tartósabban kedvező jeleknek kellene mutatkozniuk, azonban a munkanélküliség az elmúlt hónapokban Németországban éppen a csúcson volt.
Amennyiben az euró-zóna több országában is fellendülne a kiskereskedelmi forgalom, úgy az előbb-utóbb az inflációs adatokban is tükröződne, ami az Európai Központi Bankot irányadó rátájának megemelésére is kényszeríthetné. (A legutóbbi eurózóna-infláció 1.6% lett, ami viszonylag kényelmes távolságra van a bank által felső határként kitűzött 2%-os -értéktől.)
Éppen e hét elején, a tavaszi szakvéleményükben, lefelé módosították a német gazdaság idén várható növekedésére vonatkozó előrejelzésüket a vezető német gazdaságkutató intézetek: 1.5 százalékos növekedést várnak idén és ugyanennyit jövőre. Tavaly ősszel még 1.7 százalékos növekményt jósoltak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A hat vezető német gazdaságkutató intézet azt várja, hogy a gazdaság inkább az év második felében jön majd lendületbe. Az idén enyhén növekedhet a foglalkoztatottak száma, de a munkanélküliek tábora továbbra is jóval négy millió fölött lesz (Gerhardt Schröder kancellárnak tehát egyik fontos választási igéretét egyelőre még mindig nem sikerült teljesítenie). A fogyasztás változatlanul gyenge marad szerintük.
A német kormány hivatalosan 1.5-2.0 százalékos GDP-növekedést vár az idén. A német gazdaság tíz éven belül tavaly teljesített a legrosszabbul. Az 1993-as recesszió óta a tavalyi volt legrosszabb év; 1993-ban 1.1 százalékkal esett vissza a német GDP. Németország gazdasága 0.2 százalékkal nőtt 2002-ben. A legnagyobb euróövezeti gazdaság 2001-ben 0.6 százalékkal, 2000-ben 2.9 százalékkal bővült.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








