A 2025-ös lakásbiztosítási kampány előtt sajtótájékoztató keretében osztották meg az Allianz szakértői a tapasztalataikat.

Sajtótájékoztató keretei között ismertették a Cofidis vezetői a Cetelem-akvizíció aktuális helyzetét. Az eseményen - amelyen a Pénzcentrum is részt vett - szó esett még a fogyasztási hitelpiac aktuális trendjeiről és változásairól, az e-kereskedelem és az áruhitelezés kapcsolatáról.
"A hírekkel ellentétben nem eltűnt, hanem duplájára nőtt és megerősödött a hitelpiac egy szegmensének szereplője, a Cofidis" - hangzott el a hitelintézet ma megrendezett eseményének elején. Az esemény elején elhangzott, hogy a Cetelem felvásárlásával jelentős hitelkártya-portfólió és megtakarítási állomány is került a Cofidishez, amely eleinte elsősorban a fogyasztási hitelezésben tevékenykedett a magyarországi megjelenését követően.
"Egyértelműen sikeres évet zártunk a tavalyi évben" - mondta el Sárik Csaba, a hitelintézet lakossági termékportfólióért felelős igazgatója. A Cetelem felvásárlásával kapcsolatban azt is elmondta, hogy az akvizíció nyomán több új termékre is szert tett a Cofidis. A termékek közül a hitelkártyák kerültek még egyszer említésre, amiből több mint 250 ezer szerződéssel rendelkezik a hitelintézet.
A Cetelem Bank átnevezése már tavaly decemberben megtörtént, így bár a teljes szervezeti egyesülés még nem történt meg, de maga a Cetelem brand már kivezetésre került, az egykor független hitelintézet neve ma már Magyar Cofidis Bank.
A két vállalat együttes hitelállománya a tavalyi évben meghaladta a 200 milliárd forintot
- mondta el Sárik Csaba, aki azt is elárulta, hogy a teljes integráció 2026 év végéig valósul meg. Az integrációt követő első évre, tehát 2027-re már igen jelentős, 40%-os hitelkihelyezés-bővülést, illetve 30%-os hitelportfólió-növekedést várnak a 2024-es évhez viszonyítva.
A megtakarításokkal kapcsolatban kérdésre elhangzott, hogy a Cofidis a jövőben is részese szeretne maradni a megtakarítási piacnak, és a jövőben szeretnének megtakarítási termékkel rendelkezni.
Kutatás
A fogyasztási hitelpiac aktuális trendjeit feltérképező kutatás eredményeit Molnár Zoltán, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. ügyfélkapcsolati igazgatója ismertette. A kutató elmondta, hogy jelenleg "nagyon nagyon sok hitelcél van" - jelenleg a legelső helyen a háztartási gépek, berendezések állnak, második helyen a lakásfelújítás korszerűsítés, harmadik helyen pedig az elektronikai cikkek állnak.
Érdekes fejlemény, hogy 10 évvel ezelőtt még a bevételek, kiadások egyensúlyban tartása volt a fő hitelcél, amely mostanra csak a negyedik helyen áll. Ezzel ellentétben sok kisebb hitelcél "pozíciója" erősödött meg, amikre régebben sokkal ritkábban vettek fel hitelt az emberek. Jelenleg tehát egy olyan trend látszódik, hogy egyre gyakrabban vesznek fel az emberek hitelt azért, hogy azt "magukra" költsék, például utazásra.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
További érdekesség, hogy a legfrissebb adatok szerint az úgynevezett "családi kassza hangulatindex" jelenleg másképpen viselkedik, mint öt évvel ezelőtt, a covid idején. Míg régebben a hitelkihelyezés mértéke együtt növekedett a hangulatindex emelkedésével, addig jelenleg ez a kapcsolat kevésbé egyértelmű - míg az elmúlt bő egy évben jelentősen megugrott a fogyasztási hitelek kihelyezése, addig a hangulatindex növekedése kevésbé erőteljes.
Személyi kölcsönök a topon
Sárik Csaba elmondta, hogy a tavalyi év rendkívül dinamikus fejlődést hozott a személyi hitelek piacán, ami nem csak a Cofidisre, hanem az egész szegmensre elmondható. A szakember kiemelte, hogy nem arról volt szó, hogy sokkal több ember vett volna fel ilyen hitelt, hanem az átlagos hitelösszeg nőtt rengeteget - az utóbbi 1 - 1,5 évben másfélszeresére nőtt az átlagosan felvett összeg.
A szabad felhasználású jelzáloghitelekkel kapcsolatban elhangzott, hogy azok kevésbé tudtak növekedni az említett időszakban, amit többek között az is magyaráz, hogy a fedezetlen személyi hitelek esetében sokat csökkentek a kamatok az utóbbi időszakban.
Áruhitel-piac
A tavalyi év az áruhitel-piac szempontjából is rendkívül sikeres volt, a 2023-as 40,4 milliárd forintról 46,4 milliárd forintra sikerült nőnie - mondta el Székely Ágoston, a hitelintézet partnerkapcsolati igazgatója. A szakember azt is elmondta, hogy a sport- és bútorüzletág-partnerek a hazai piac jelentős részét lefedik.
Forrás Ákos, az Alza country managere elmondta, hogy sok ügyfél kifejezetten az ingyenhitelekre utazik, tehát sokan csak akkor vesznek meg egy-egy terméket, ha azokra megkapják a szóban forgó szolgáltatást. Azok közül, akiknek elutasítják az ingyenhitel-kérelmét, csupán néhány százalék azoknak az aránya, akik végül más módon mégis megveszik az adott terméket.
Az online hitelfelvétellel és vásárlással kapcsolatban elhangzott, hogy bizonyos termékcsoportokban a vásárlók még mindig nem kedvelik az online vásárlást, illetve az ezzel kapcsolatos hitelfelvételt. Míg az IT-hoz köthető vásárlásoknál az ügyfelek jóval nyitottabbak az online ügyintézésre, addig például a hűtőszekrények megvásárlásakor a vásárlók még mindig szeretik az offline módot.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


