A BusinessWeek több mint két tucat olyan állami egyetem és bank közötti megállapodásról számolt be a minap, melynek értelmében a bankok summás összeget fizetnek az iskoláknak az ott tanuló diákok személyes adataiért cserébe. Nem meglepő, ha az egyetemek így nem a legjobb kondíciókat biztosító bankkal kötnek szerződést, hanem azzal, amelyik a legtöbbet fizeti nekik.
Az Egyesült Államokban jóval elterjedtebbek az úgynevezett szponzorkártyák, vagyis azok a hitelkártyák, melynek használata után egy non-profit szervezet is "adományban" részesül. A legtöbb szponzorkártyát egyetemek és bankok közösen bocsátanak ki, melyen feltüntetik az egyetem logóját, és minden egyes tranzakció után X százalék jutalékot kap az intézmény.
A BusinessWeek vizsgálódásai nyomán azonban kiderült, hogy miről szólnak ezen túl a megállapodások. Több tucat egyetem ugyanis azért is jutalékot kap, ha hallgatói adatait (email cím, telefonszám, szülők foglalkozása, stb.) kiszolgáltatja a banknak, hogy azokat felhasználva direkt marketing formájában felkereshesse őket a pénzintézet. De akadnak olyan oktatási intézmények is, akik maguk hirdetik az adott bankot diákjaik körében, felhívva a figyelmet a kezdeti alacsony kamatokra, ugyanakkor a később szinte törvényszerűen megugró díjakról már nem számolnak be.
Az pedig szinte már bevett szokásnak számít, hogy a hallgatókkal sikeresen megkötött szerződés, majd a kártyahasználat után is jutalékot kapnak az intézmények, ezáltal is érdekeltté téve őket abban, hogy ösztönözzék a diákokat a hitelfelvételre.
Ez történt tavaly az Iowa-i Egyetem esetében is, ahol az alumni vezetője személyesen küldött emaileket a diákoknak, melyben 4,9 százalékos kamatozású szponzorkártyát hirdetett, azonban azt már nem tartalmazta a levél, hogy ez 6 hónap múlva már 18,24 százalékra emelkedik. Cserébe a Bank of America évi 1 millió dollárt fizetett, ami az egyetem éves költségeinek negyedét fedezte. Ezt a gyakorlatot novemberben végül felfüggesztette az iskola, a helyi sajtó nyomásának hatására.
Persze a bankok mindenre tudnak magyarázattal szolgálni, hiszen ők úgy gondolják, a diákoknak egyébként is szükségük lenne hitelre, amiből megélhetésüket, a tandíjat kifizetik, az ő marketingtevékenységük pedig csak megkönnyíti az eligazodást a különböző ajánlatok között.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Bank of America adatai szerint - aki több mint 700 egyetemmel áll szerződéses kapcsolatban - az elsődeleges célcsoportot az "öregdiákok" és az egyetemi sportcsapatok rajongói jelentik, hiszen a szponzorkártyák 96 százalékát ők birtokolják. Ők azzal védekeznek, hogy mindig rendelkezésre bocsátják a termék részletes leírását és csak az igénylők felének nyújtanak valóban hitelkártyát. Persze sokan nem csak egy hitelkártyával rendelkeznek, ezáltal jelentős hitelállományt halmoznak fel az iskolaévek végére, nem is sejtve, hogy mekkora terhet vállalnak ezzel magukra, sőt, egy-egy késedelmes törlesztés esetén el is eshetnek a későbbi kedvező lakáshitel lehetőségétől.
Az USA-ban az egyetemisták és főiskolások több mint kétharmadának legalább egy hitelkártya lapul már a zsebében, persze ezek legtöbbje nem a most részletezett szponzorkártyák közül kerül ki. A mostanában végzett amerikai diákok (25-34 évesek) hitelállománya közel duplájára nőtt az 1989-ben végzettekének, átlagosan 20 ezer dollárra. Ez összefügg azzal, hogy a mai fiatal dolgozók 43 százaléka fizetésének közel egyharmadát lakbérre költi. Ez az arány 1970-ben mindössze 18 százalék volt.
Persze a jelenség nem egyedülálló, hiszen Kanadában is hasonló a helyzet, ahol az egyre emelkedő tandíjak miatt mind többen kényszerülnek hitelre, de nemrégiben az új-zélandi diákok is tüntetéseket szerveztek az utcákon, azt követelve a kormánytól, hogy biztosítsanak számukra a megélhetéshez elegendő ösztöndíjat.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert