A lakosság hitelfelvételi kedve 2007 második felében ismét elérte a gazdasági megszorítások előtti szintet, aminek hátterében a fogyasztási hitelek növekvő népszerűsége áll. Az áruhitelek helyett a hiteligénylők inkább a szabad felhasználású - jellemzően devizaalapú - jelzáloghiteleket részesítik előnyben - derül ki a GfK Hungária Pénzpiaci Adatszolgáltatások felmérésének 2007. évi eredményeiből.
A GfK Hungária 15-69 éves lakosság pénzügyeit vizsgáló kutatássorozatának részét képező elemzés adatai alapján a hitelfelvételi kedv a tavalyi évben számottevően nem változott. Az igénybe vett pénzügyi szolgáltatásokat tanulmányozva a hiteltermékek esetében nagyon kis elmozdulások észlelhetők. Egy év alatt kevesebb, mint 1 százalékkal változott azoknak az aránya, akik rendelkeznek valamilyen hiteltermékkel.
Az éven belüli elmozdulások mélyebb vizsgálata viszont érdekes összefüggésekre mutat rá. Erős kapcsolat figyelhető meg különösen a legmagasabb jövedelmű csoportok hitelfelvétele, és a KSH által mért kiskereskedelmi forgalom alakulása között. A 2006 őszi első gazdasági stabilizációs csomag reáljövedelmeket csökkentő hatása előbb a hitelfelvételben, majd a fogyasztásban is megmutatkozott. A 2007-es év második felében aztán ismét felpörgött a hitelfelvételi kedv, és a karácsonyi szezon soha nem látott magasságba röpítette a vásárlási kedvet.
Likviditási problémák áthidalására szolgáló folyószámla-hitelkerettel minden tizedik banki ügyfél rendelkezik a GfK Hungária adatai szerint. A 2006. évhez képest csekély mértékben változott a lakás- és gépjárműhitellel rendelkezők köre, az áruvásárlási kölcsönök helyett pedig a hitelfelvevők egyre inkább a kedvezőbb kamatozású, szabad felhasználású - főleg devizában folyósított - jelzáloghiteleket részesítik előnyben.
Az egyes hiteltermékek igénybevételét leginkább a jövedelmi (és az ezzel összefüggő hitelképességi) viszonyok, valamint a demográfiai jellemzők határozzák meg. A gazdaságilag legaktívabb 30-49 éves korcsoportban mindegyik vizsgált szolgáltatást nagyobb arányban használják más korcsoportokhoz képest. A hitelkártyák a budapestiek körében a legnépszerűbbek, ezzel szemben a lakáshiteleket jellemzően a közepes méretű és kisebb településeken veszik igénybe. A magasabb kimutatható jövedelemmel rendelkezők fogyasztási célra inkább hitelkártyát és folyószámlájukhoz kapcsolódó hitelekért fordulnak a pénzintézetekhez, míg a kevésbé tehetősek készpénzben folyósított személyi kölcsönért vagy gyorskölcsönért folyamodnak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet készítette.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








