A hitelkártya adósságok mértéke kezd ijesztő méreteket ölteni. Valószínűleg ebből a megfontolásból a Bank of Amerika hitelkártyás ügyfelei ezreinek küldött értesítést, hogy ha nem fizetik ki a jelenlegi 9 százalékos kamattal a fennálló tartozást, és adják vissza a hitelkártyát, 28 százalékos kamattal találhatják szembe magukat. Ráadásul ez nem csak azokra vonatkozik, akik már jelentős tartozássokkal rendelkeznek, olyan ügyfelek is kaptak értesítést, akik eddig minden hónapban rendben visszafizették a tartozásaikat.
Egyesek szerint ez mind része a kockázatok felülvizsgálatának és kezelésének. Az ügyfelek azonban érthető módon tiltakoznak, mivel szerintük az még érthető lenne, hogy emelik a kamatokat azoknak, akik nem fizetnek rendesen és szinte állandóan el vannak maradva a tartozások kiegyenlítésével, de az nem állapot, hogy olyanoktól is visszakövetelik a kártyákat, akik teljesítik a feltételeket.
Pár évvel ezelőtt a bankok még a nyakukat törték egy-egy ügyfélért, és olyan kedvezményeket ajánlottak, mint a kezdeti nullás kamat, vagy a pompásabbnál pompásabb nyereményjátékok, csak azért, hogy több és több kártyát tudjanak kiadni. Ezen a területen ugyanaz játszódott le, mint a jelzáloghiteleknél. Olyanok is kaptak kártyát, akiknek nem lett volna szabad adni.
Ennek köszönhetően egyre többen bocsátanak ki olyan kártyákat, amelyekért cserébe letétbe kell tenni egy meghatározott összeget, és az éves díj is magas, viszont ha az ügyfél egy éven keresztül rendben fizet mindent, akkor visszakapja a letétet, és a fizetendő díjak is csökkennek. Mivel a kártya így a kártyahasználó saját pénzével van biztosítva, a bankoknak sokkal kisebb a kockázata.
Gyakori ezen kívül az is, hogy egy alacsony keretet biztosító hitelkártyát aránytalanul magas havidíjjal adnak ki, bár ezt a felügyeletek nem igazán szeretik. Ezeknek a kártyáknak nem csak az éves díja, hanem a kamatai, és a kerettúllépésért fizetendő összeg is hatalmas, így nincs nagy jövőjük.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A bankok általánosan azon a véleményen vannak, hogy ők csak a saját "bőrüket szeretnék menteni", ezáltal olyan konstrukciókat és értékelési rendszereket kitalálva, amivel hatékonyabban tudják biztosítani, hogy az ügyfelek visszafizessék a felvett hiteleket, és a kártyaadósságokat. A Bank of Amerika negyedik negyedéves profitja például 95 százalékkal volt alacsonyabb az előző évhez képest, miután leírták a behajthatatlan követeléseket. A hitelkártyák esetén ez 35 százalékot jelentett, így nem csoda, ha minden eszközzel megpróbálkoznak annak érdekében, hogy ne romoljon tovább a helyzet...
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








