A Bázel II. egyezmény életbe lépéséről, illetve a Hitelgarancia Zrt. számára ennek kapcsán kiadott PSZÁF határozatról tárgyalt tegnap a Hitelgarancia Zrt. banki partnereivel. A 14 bank részvételével lezajlott egyeztetésen bebizonyosodott, hogy az ekvivalencia tanúsítvánnyal a társaság megerősített első osztályú garancia intézményi pozícióját.
Tárgyalóasztalhoz hívta banki partnereit tegnap a Hitelgarancia Zrt. annak kapcsán, hogy decemberben a PSZÁF kiállította az intézmény számára a Bázel II direktíva életbe lépése után rendkívül fontossá vált ekvivalencia tanúsítványt. A tizennégy bank részvételével megtartott, közel ötvenfős találkozót azért kezdeményezte a Hitelgarancia Zrt., hogy üzleti partnereit tájékoztassa arról, hogyan érinti az új szabályozás a társaság kockázatvállalási, ügyfél-minősítési és hitellimit-állítási rendszerét.
Mint ismeretes a PSZÁF a Hitelgarancia Zrt. másfél éves munkájának eredményeként több hónapos átvilágítás után a magyarországi garancia intézmények közül elsőként a Hitelgarancia Zrt. részére engedélyezte "a hitelintézettel egyenértékű prudenciális szabályoknak megfelelő pénzügyi vállalkozásként történő működést." A határozat értelmében a társaság által alkalmazott irányítási, ellenőrzési, kockázatkezelési, tőkeszükséglet számítási eljárások megfelelnek a bankokkal szemben támasztott követelményeknek.
Az ekvivalencia tanúsítvány az Európai Tőkemegfelelési Direktíva (CRD: Capital Requirements Directive) magyarországi életbe lépésével nyerte el jelentőségét. A szakmai körökben Bázel II-ként emlegetett egyezmény egységes, valamennyi európai pénzintézetre nézve kötelező kockázatkezelési szabályrendszer, amely 2008. január 1-től hatályos. A direktíva értelmében a bankoknak a Hitelgarancia Zrt. készfizető kezességével biztosított kockázati kitettségeinek azon részére, amit a kapcsolódó állami viszontgarancia nem érint 100%-os eszközkockázati súlyt kellett alkalmazni a tőkeszükséglet számításakor. Ha azonban a garantőr intézmény maga is bank, vagy a bankokkal egyenértékű kockázatkezelési gyakorlatot folytat - mint a Hitelgarancia Zrt. - akkor a kockázati szorzó csak 20 százalék.
"A Hitelgarancia Zrt. az ekvivalencia tanúsítvány megszerzésével megerősítette az első osztályú garanciaintézmény pozícióját. Ez azért is előnyös, mert a Hitelgarancia Zrt. saját kockázatára vállalt ügyletek eszközkockázati súlya csökkent a bankok számára. Bár a direktíva hatályba lépésével némiképp összetettebbé vált a kockázatkezelési és minősítési rendszerünk, de továbbra is arra törekszünk, hogy minél eredményesebb legyen a partnereinkkel való együttműködés." - mondta Völgyi Tamás, a Hitelgarancia Zrt. kockázatkezelést felügyelő vezérigazgató-helyettese.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








