Lassanként befejeződik a GVH hitelkártyaszegmensben piactisztítási céllal indított vizsgálatsorozata. Az eljárásra egy tavalyi, 100 milliós bírsággal végződő OTP-s hitelkártyaügy adott okot - írja a Világgazdaság.
Azóta a versenyhatóság 8 hitelintézetet összesen 381 millió forintra bírságolt meg, mivel azok a fogyasztó megtévesztésére alkalmas módon, bizonyos ideig kamatmentességet ígérve próbáltak meg ügyfeleket nyerni.
A GVH álláspontja úgy szól, hogy a fogyasztót egyértelműen tájékoztatni kell arról, hogy a kamatmentesség kizárólag a kártyával történő fizetésre terjed ki, s csupán akkor érvényesül, ha az érdekelt a megszabott határidőig ki is fizeti a teljes adósságot. Ebbe azonban nem csak a vásárlási és készpénzfelvételi tranzakciók összege értendő bele, hanem a versenyhatóság szerint a hitelkártya-jogviszonnyal összefüggő bármely más tartozás is.
Zenisek Andrea, a fogyasztóvédelmi iroda vezetője elmondta, a piactisztító eljárások célja, hogy megszűnjön a kifogásolható kommunikációs gyakorlat, s a hitelintézetek tájékoztassák ügyfeleiket. A GVH egyébként valamennyi bankkal szemben egységes elvárásokat fogalmazott meg, ennek köszönhetően több hitelintézet módosított a hitelkártyákkal kapcsolatos információs gyakorlatán, amit az eljárásoknál figyelembe is vettek.
A co-branded partner vállalatokkal szemben a GVH megszüntette az eljárásokat, mivel felelősségük nem zárható ki teljesen, az csekély mértékű, illetőleg a versenyjogi problémákra való megoldás elsősorban a bankokkal szembeni erélyes fellépéssel érhető el.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








