Megindult a panaszáradat - toplista tetején a bankok

Pénzcentrum
2007. június 13. 10:00

Az elmúlt negyedévben 25 százalékkal nőtt a pénz- és tőkepiaci szektor szolgáltatóival szemben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) érkezett panaszok száma, az idei év első három hónapjában összesen 1463 db írásos fogyasztói bejelentés érkezett.

A Felügyelethez beérkezett bejelentések közel fele a pénz- és tőkepiaci szektor szereplőit érinti, szinte minden hatodik panasz a biztosítási szektor szereplőinek szól, és jelentős mennyiségű kifogás érkezik még a pénztárak, itt pedig főként az egészségügyi pénztárak tevékenységével kapcsolatban.

A panaszok középpontjában továbbra is a bankok állnak, amelyek növelték részarányukat a fogyasztók által kifogásolt tevékenységet végző pénzügyi intézmények között. A bankok tevékenységével kapcsolatos panaszok száma 2007. első negyedévében közel 40 százalékkal növekedett.

A legtöbb panasz az általános hitelezési tevékenységgel, a lakáshitelezéssel és a folyószámla-vezetéssel kapcsolatban érkezik, de a rangsor ezután következői helyein is a bankok által nyújtott szolgáltatások állnak. A hitelezéssel kapcsolatos bejelentések az összes panasz 62 százalékát teszik ki.

A fogyasztók szerint a leggyakrabban az elszámolás és a megbízás teljesítése, a szolgáltatás minősége és a tájékoztatás terén hibáznak a pénzügyi szektor szolgáltatói. A biztosítók esetében pedig az ügyviteli renddel kapcsolatban akad legsűrűbben probléma.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. május 19. szerda
Ivó, Milán
20. hét
Május 19.
Forrásvizek napja
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?