3 °C Budapest

Tuti fizet a biztosító, mint a katonatiszt: ezt tedd, ha levitte a tetőt a szél

2019. március 30. 15:00

A márciusi vihar után a K&H Biztosítóhoz 50 százalékkal több kárbejelentés érkezett, mint egy átlagos héten. Ezeknek a károknak háromnegyedét a kárbejelentést követően, átlagosan 4 nap alatt, többségében helyszíni szemle nélkül, telefonon rendezte a Társaság a rákövetkező hosszú hétvége ellenére. Az egy káresetre jutó kifizetés 31 200 forintra rúgott. A K&H Biztosító szerint a márciusi szélkárok a májusban, júniusban várható viharszezonra szóló figyelmeztetésnek is beillenek, érdemes a lakóingatlanoknál a tetők és az ablakok állapotát ellenőrizni.

Komoly vihar pusztított március elején - 10-én és 11-én - Magyarországon, akkor az Országos Meteorológiai Szolgálat riasztást adott ki számos megyére a 70 km/h-s helyenként akár 90-100 km/h-s szél miatt. A vihar pedig sok lakóingatlanban is kárt okozott - derül ki a K&H Biztosító összefoglalójából.

Pár nap alatt, elsősorban telefonon

A K&H Biztosítóhoz a vihar pusztítása utáni héten 50 százalékkal több kárbejelentés érkezett, mint egy átlagos héten. A társaság az elmúlt két hétben a vihar után bejelentett károk 75 százalékát már rendezte, egy-egy ügyet átlagosan 4 nap alatt. A gyors ügyintézés elsősorban annak köszönhető, hogy a kárbejelentések 68 százalékát telefonon - azaz helyszíni szemle nélkül - oldotta meg a Biztosító a károsultakkal. Egy-egy kárra átlagosan 31 200 forintot fizetett a Társaság.

A társaság szerint a márciusi vihar egyfajta figyelmeztetésként is felfogható a májusban, júniusban várható viharszezonra. Az elmúlt években 2014 és 2018 azonos időszaka is viharos volt, a jelenlegi kárbejelentések darabszámát jelentősen meghaladó káreseménnyel. A lakóingatlan-tulajdonosoknak többek között érdemes ellenőrizniük a tetők állapotát, a vízelvezetőket, és a nyílászárókat is, és természetesen ne feledkezzenek meg biztosításaikról sem. Amennyiben mégis kárt tesz az érkező vihar az ingatlanban, akkor a gördülékeny kárrendezés érdekében kiemelten fontos a károk megfelelő dokumentálása.

Online, három kérdés után már jöhet az ajánlat

A kárrendezés mellett egyébként a lakásbiztosítások megkötésénél is felgyorsultak a folyamatok. A K&H ugyanis a közelmúltban vezette be a teljesen digitális lakásbiztosítási rendszerét. Ennek köszönhetően az érintettek mindössze három kérdés megválaszolásával lakásbiztosítási árajánlatot kaphatnak. A teljesen digitális ügyintézés elindulása óta a lakásbiztosítások online értékesítését megduplázta a Társaság.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2025. december 23. 12:12
Ha a közgazdászoknak előre megmondják, mi minden fog történni 2025-ben, akkor minimum ársokkokat, de...
Bankmonitor  |  2025. december 23. 11:24
Részletesebb statisztikai adatok jelentek meg az Otthon Start hitel első 100 napjáról. Ebből már ért...
MEDIA1  |  2025. december 23. 07:04
Felmondott Tibay Gábor, a nemrég tulajdonost váltott, kormányközelbe került bulvárlap egyik főszerke...
MNB Intézet  |  2025. december 22. 16:07
A mesterséges intelligencia körüli hype áldozata lett az akadémiai integritás: egy szenzációsnak tűn...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 24. szerda
Ádám, Éva
52. hét
December 24.
Szenteste
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 24. 07:45