2019. április 26. péntek Ervin

Tuti fizet a biztosító, mint a katonatiszt: ezt tedd, ha levitte a tetőt a szél


A márciusi vihar után a K&H Biztosítóhoz 50 százalékkal több kárbejelentés érkezett, mint egy átlagos héten. Ezeknek a károknak háromnegyedét a kárbejelentést követően, átlagosan 4 nap alatt, többségében helyszíni szemle nélkül, telefonon rendezte a Társaság a rákövetkező hosszú hétvége ellenére. Az egy káresetre jutó kifizetés 31 200 forintra rúgott. A K&H Biztosító szerint a márciusi szélkárok a májusban, júniusban várható viharszezonra szóló figyelmeztetésnek is beillenek, érdemes a lakóingatlanoknál a tetők és az ablakok állapotát ellenőrizni.

Komoly vihar pusztított március elején - 10-én és 11-én - Magyarországon, akkor az Országos Meteorológiai Szolgálat riasztást adott ki számos megyére a 70 km/h-s helyenként akár 90-100 km/h-s szél miatt. A vihar pedig sok lakóingatlanban is kárt okozott - derül ki a K&H Biztosító összefoglalójából.

Pár nap alatt, elsősorban telefonon

A K&H Biztosítóhoz a vihar pusztítása utáni héten 50 százalékkal több kárbejelentés érkezett, mint egy átlagos héten. A társaság az elmúlt két hétben a vihar után bejelentett károk 75 százalékát már rendezte, egy-egy ügyet átlagosan 4 nap alatt. A gyors ügyintézés elsősorban annak köszönhető, hogy a kárbejelentések 68 százalékát telefonon - azaz helyszíni szemle nélkül - oldotta meg a Biztosító a károsultakkal. Egy-egy kárra átlagosan 31 200 forintot fizetett a Társaság.

A társaság szerint a márciusi vihar egyfajta figyelmeztetésként is felfogható a májusban, júniusban várható viharszezonra. Az elmúlt években 2014 és 2018 azonos időszaka is viharos volt, a jelenlegi kárbejelentések darabszámát jelentősen meghaladó káreseménnyel. A lakóingatlan-tulajdonosoknak többek között érdemes ellenőrizniük a tetők állapotát, a vízelvezetőket, és a nyílászárókat is, és természetesen ne feledkezzenek meg biztosításaikról sem. Amennyiben mégis kárt tesz az érkező vihar az ingatlanban, akkor a gördülékeny kárrendezés érdekében kiemelten fontos a károk megfelelő dokumentálása.

Online, három kérdés után már jöhet az ajánlat

A kárrendezés mellett egyébként a lakásbiztosítások megkötésénél is felgyorsultak a folyamatok. A K&H ugyanis a közelmúltban vezette be a teljesen digitális lakásbiztosítási rendszerét. Ennek köszönhetően az érintettek mindössze három kérdés megválaszolásával lakásbiztosítási árajánlatot kaphatnak. A teljesen digitális ügyintézés elindulása óta a lakásbiztosítások online értékesítését megduplázta a Társaság.

Jól jönne 3 millió forint?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: 3 millió forintos hitelösszeget, és 84 hónapos futamidőt adtunk meg, ezen kívül bepipáltuk "250 000 Ft feletti havi nettó jövedelem", illetve a "Jövedelmem a kiválasztott bankba utalnám" opciókat. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legolcsóbb konstrukciót, havi 45 941 forintos törlesztővel a Raiffeisen Bank (THM 8,2 %) nyújtja; de nem sokkal marad el ettől a K&H (46 000 Ft/hó; THM 8,1%) ajánlata sem. Némileg lemaradva követi őket az Erste (51 352 Ft/hó; THM 11,92 %) ajánlata, de érdemes megnézni az Cetelem és az OTP Bank ajánlatát is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Hozzászólások száma: 1 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Spar

04.25-04.30
Országos

Interspar

04.25-04.30
Országos

Aldi

04.25-04.30
Országos

Lidl

04.25-04.30
Országos

Auchan

04.25-04.30
Országos

Tesco

04.23-04.30
Országos

Praktiker

Tavasz, nyár, kert
04.04-07.31
Országos

  Ajánlatunk