23 százalékos növekedéssel, 629 milliárd forintra nőtt a biztosítók díjbevétele az idén. A dobogósok rangsora azonban nem változott: piacvezető az Allianz, a második helyért pedig a Generali és az ING között folyik a verseny, az élet üzletágban - áll a MABISZ jelentésében.
A dinamikus bővülés az egyszeri díjas életbiztosítások számlájára írható, a szegmens ugyanis a társaságok 118 milliárd forintos díjbevétel-növekményének immár közel kétharmadát adta - derül ki a Magyar Biztosítók Szövetségének legfrissebb összesítéséből.
Az egyszeri életbiztosítások díjbevétele egy év alatt több mint a kétszeresére emelkedett (a tavalyi 61,1-ről 137,6 milliárdra), ennek köszönhetően az élet ágon belül is érdemben nőtt a súlyuk: szemben a tavalyi közel 29 százalékkal, 2006 első kilenc hónapjában már az összdíjbevétel 44 százalékát adták ezek a termékek. Az egyszeri díjas életbiztosítások 137,6 milliárdos díjbevételének zömét, több mint 113 milliárdot a befektetéshez kötött úgynevezett unit-linked konstrukciók tették ki. A folyamatos díjas biztosításokat is beleszámolva a unit-linked termékek immár mintegy 180,4 milliárdos díjbevétellel büszkélkedhetnek, ráadásul térnyerésüket jól mutatja, hogy az élet ágon belül közel 58 százalékos szeletet hasítanak ki.
A befektetési egységhez kötött konstrukciók ráadásul rekordnegyedévet könyvelhettek el - július-szeptember között 75 százalékkal, több mint 77 milliárd forinttal nőtt a szegmens díjbevétele ez főként az augusztusi kamatadó elkerülésére irányuló rohamnak volt köszönhető. a magánszemélyeknek.
Az élet ág több mint 46 százalékos díjbevétel-bővülésénél jóval szerényebb, mindössze 6,6 százalékos erősödést könyvelhetett el a nem élet ág szegmense, amelyen belül a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások 99,3 milliárdos díjbevétele 6,3 százalékos növekedést takar 2005 hasonló időszakához képest. Ez az éles kettősség nem maradt következmények nélkül: egyrészt az élet ági szegmens jócskán megközelítette a nem élet ágat (a kettő közötti díjbevétel-különbség az egy évvel ezelőtti 83 milliárdosról mostanra 4 milliárdra apadt), ráadásul a piaci részesedéseket illetően is változás tapasztalható.
A piacvezető Allianz Hungária 22,14 százalékos részesedése némi visszaesést az első fél év végi 23,7 százalékhoz képest, nem beszélve az egy évvel korábbi 25,8-es részarányról. A sorban következő, 14,6 százalékos szeletet kihasító Generali-Providencia Biztosítót pedig 13,5 százalékos részesedésével jócskán megközelítette az életbiztosítási szegmensben tevékenykedő ING. (Az Allianz 5,5, a Generali 15,5, az ING pedig 40,5 százalékkal növelte díjbevételét egy év alatt.)
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok