A virsli áránál érdemi csökkenésre csak hónapok múlva lehet számítani, hiába indult már el lefelé a sertésár a termékpályán.
Ez év szeptember közepéig jelezhetik kompenzációs igényüket a Telenor-előfizetők a szolgáltatónál a cég elavult tarifacsomagjainak tavaly szeptemberben végrehajtott kivezetései kapcsán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Telenor között megkötött hatósági vizsgálatot lezáró szerződésnek köszönhetően. A mobilszolgáltató önkéntes vállalásokkal kárpótolja az érdeksérelmet szenvedett előfizetőket. A tarifakivezetésben érintett előfizetőket augusztus 29. és szeptember 2. között SMS-ben fogja megkeresni.
Az előfizetői jogok érvényesülése, valamint a jogszabályi előírásoknak való teljes körű megfelelés érdekében az NMHH hatósági eljárás keretében vizsgálta azoknak a szerződésmódosításoknak a jogszerűségét, amelyeket a Telenor egyes régi tarifacsomagjainak és kiegészítő szolgáltatásainak kivezetéséhez 2015. szeptember 12-i hatállyal hajtott végre. A szolgáltató a kivezetés miatt megszűnő tarifacsomagok helyett az érintett előfizetőknek aktuális ajánlatai közül kínált fel újat, de az ügyfelek választhatták bármelyik másik, igényeiknek megfelelő tarifacsomagot is.
Az NMHH azért indított vizsgálatot, mert a hozzá eljutott panaszok és saját információi alapján a szolgáltató által végrehajtott szerződésmódosításokkal kapcsolatban több ponton jogsértés gyanúja merült fel. Az elektronikus hírközlésre vonatkozó jogszabályok ugyanis a már megkötött szerződések egyoldalú, szolgáltató általi módosítását csak kivételesen teszik lehetővé, a kétoldalú módosításoknál pedig azt hivatottak biztosítani, hogy az előfizetők valóban tájékozottan és megfontoltan dönthessenek. A vizsgálatot az NMHH hatósági szerződéssel zárta le, amely lehetőséget adott arra, hogy a Telenor olyan kötelezettségeket vállaljon az érdeksérelmet szenvedett előfizetők kompenzálására, amelyeket más módon, például határozat meghozatalával a hatóság nem írhatott volna elő.
A hatósági szerződés előremutató módon rendezte a módosítások kapcsán kialakult helyzetet a fogyasztói jogok érvényesülése érdekében.
Azon előfizetők, akik az SMS-ben található linkről a kérdőívet nem tudják elérni, a Telenor biztosítja a kérdőívben feltüntetett kérdésekre vonatkozó válaszok egyéb módon történő megadásának lehetőségét, a telefonos és személyes ügyfélszolgálaton is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Telenor azon meglévő lakossági számlás és feltöltőkártyás ügyfeleit keresi meg, akik akár kétoldalú, akár egyoldalú szerződésmódosítás keretében a 2015. szeptember 12-i tarifakivezetésben érintve voltak, kártyás előfizetőknél ide nem értve azokat az ügyfeleket, akik az eltelt időben egyenlegfeltöltéssel újították meg szerződésüket. Egyes tarifák kivezetését a szolgáltató azzal indokolta, hogy az elmúlt két évtizedes működése során több száz tarifaváltozatot dolgozott ki az iparági fejlődés és a változó ügyféligények mentén, amelyek között néhány mára időszerűtlenné vált.
A hírközlési szolgáltatások fogyasztóinak jogai tavaly december óta jelentősen megerősödtek, így többek között tovább szigorították azt, hogy a szolgáltató mely esetekben módosíthat egyoldalúan szerződést. A hatóság ezúton hívja fel minden érintett előfizető figyelmét arra, hogy tudatos fogyasztói magatartást tanúsítva a tájékoztató SMS-t követően éljen a szolgáltató adta lehetőséggel, nyilvánítson véleményt és fogalmazza meg a szóban forgó tarifacsomag-váltáshoz kapcsolódó pozitív vagy negatív tapasztalatait és igényeit szolgáltatója felé a kérdőíven keresztül.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








