Hétfő reggel sajtótájékoztatót tartott a Concorde Értkpapír Zrt. a jövő évi várakozásokkal kapcsolatban, amelyen a Pénzcentrum is részt vett.
Ötödével drágább a bejgli, mint tavaly. A cukrászok az energiaköltségek és az alapanyagok árának megugrása hivatkoznak. Az otthoni sütés sem olcsó, mert a dió kilója például már majdnem 6 ezer forint, a vaj ára pedig megduplázódott egy év alatt - derült ki az RTL Híradó riportjából.
A Baranya megyei Kozármisleny cukrászdájában is többet kérnek idén a bejgliért. Pedig ők saját dióval dolgoznak.
„Nálunk tavaly a diós 3500 forintba került és a mákos 3000-be. Most nagyjából 500 forintot emelünk, 3800 körül lesz a diós, és 3500 a mákos” – mondta a Híradónak Vass Erika, a Gajdos cukrászda üzletvezetője.
Annak is nagyobbra kell nyitnia a pénztárcáját, aki otthon, maga sütné a bejglit. A vaj ára megduplázódott egy év alatt és a margarinért is 74 százalékkal többet kell fizetni a KSH legutolsó adatai szerint. Egy kiló diót októberben átlagosan 5750 forintért árultak az országban, 18 százalékkal drágábban. A cukrászok is a megugrott alapanyagköltségre hivatkoznak. Ráadásul nekik még az átlagfogyasztásig sem jár rezsicsökkentés.
A GKI szerint a kiemelkdő drágulást részben a forintgyengülés okozza, részben pedig az, hogy visszafogottabban csökken a kereslet a választások előtt kiosztott szja-visszatérítés, és a 13. havi nyugdíj hatására. Azt mondják az élelmiszerdrágulás nyúlik, mint a rétestészta.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








