Egyre többen érzik tehernek a karácsonyi főzést, ezért idén is számos budapesti étterem kínál elviteles ünnepi menüt.
Simán átháríthatják a vásárlókra a különadók terheit a cégek: ezért lesz nagyon könnyű dolguk
Várhatóan több szektorban is áremeléssel fognak válaszolni a cégek a frissen kivetett különadókra - vélekednek szakértők. Nem persze biztos, hogy mindenhol ugyanolyan mértékű és ugyanolyan ütemű növekedésre kell számítani.
Magasabb viteldíjakat jelentene a Wizz Air elnöke szerint Magyarországon a külön adó kivetése a szektorra – adta hírül az RTL Klub Híradója. A vezető emlékeztetett, a különadó súlyosan érinti azt az ágazatot, ami a pandémia miatt két éve vesztesége. A csatorna riportja a légitársaságokon kívül más ágazati szereplőket, és szakértőket is megszólaltatott.
Csaba László közgazdász például azt mondta, szerinte a cégek első lépése az lesz, hogy a plusz adókat beépítik az árazásukba. A kiskereskedelem oldaláról Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség elmondta, a vásárlók nagyon árérzékenyek ezért az emeléseket nem annyira könnyű érvényesíteni. A szakember hozzátette, a kiskereskedelmi szereplők először megpróbálják majd csökkenteni máshogy a költségeiket, átütemezni beruházásiakat, és ezután jöhet szóba csak az áremelés.
A híradóban Hornyák József, a Portfolio elemzője mindehhez hozzátette, a telekommunikációs cégek vagy a bankok most elég egyszerűen be tudnak majd építeni emeléseket az árazásaikban, lévén hogy abszolút növekszik szolgáltatásaik iránt a kereslet. A kereslet többletnövekedését olyan juttatások is hajtják, mint például az SZJA-visszatérítés és egyéb különleges transzferek. Az árak emelkedése azonban tovább fogja hajtani az inflációt is, ami így szinte biztos, hogy hamarosan 10 százalék fölé fog kúszni Magyarországon.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








