A húsvét az év egyik kiemelkedő időszaka csokoládéfogyasztás szempontjából Magyarországon még Mikulás napját is megelőzi.
Lehűtve, krémesen, habbal, egy kis kandírozott naranccsal a tetején a madártej sokunk kedvenc édessége a kánikulában is. De miért éppen madártej, egyáltalán hogyan létezhet ez az édesség - tette fell a kérdést friss cikkében a HelloVidék.
Az elnevezése igen különös, de egyáltalán nem véletlen, és egészen az ókorba kell visszamennünk ahhoz, hogy megértsük. Ugyanis akkoriban azokat az édességeket, amihez szinte lehetetlen volt hozzájutni, és csak az uralkodók majszolhatták, - ők is csak időnként - a madár tejeként emlegették. Pont úgy, mintha nem is létezne. Ebből adódik, hogy nem csupán az általunk ismert vanília sodón ülő édes habokat nevezték így, hanem több ínyencség is tartozott e gyűjtőnév alá. Vélhetőleg itt a mézre, a sajtokra, az asztal gyümölcsökből készült mannákra gondolhatunk.
"Tojás a havon"
Ezt jelenti a francia bisztrókban kapható madártejszerű édesség, oeufs á la neige néven, amit, ha jobban meggondolunk, inkább fordítva kellett volna elnevezni. Hó a tojáson, hiszen tojássárga krémben úsznak a kis fehérje felhők, mint a hópihék, nem pedig fordítva. A lényeg azonban az, hogy világszerte, több országban kapható a madártej, mint édesség, csak mindenki egy kicsit a saját ízlése szerint alakította át. Természetesen a nevek is eltérőek, és éppen olyan légből kapottak, mint a mi madártejünké: ille flottante= úszó sziget, ahogy az angolok és a spanyolok hívják, vagy az osztrákok: kanarichmilch= kanáritejként emlegetik. A különbség itt még nem nagy, csupán a krém egy kicsit több vagy kevesebb tojással készül. Indiában viszont már tojás sem kerül bele, sőt kardamommal, pisztáciával és sáfránnyal ízesítik, az étlapokon pedig rasmalan néven találjuk. Ez a sokféleség nem jelent mást, minthogy sok nemzet számára hagyott mély nyomott az ókori édességek legjobbja, amit rengeteg verzióban készíthetünk el itthon magunknak is.
Ha érdekelnek a részletek, akkor olvasd el a teljes cikket a HelloVidék oldalán!
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Megnyílt a Nyugati pályaudvaron a felújított keresztaluljáró
- Letartóztatásban marad az antifaper olasz vádlottja, a 16 milliós óvadék is kevés volt
- MNB: megnőtt a forint inflációra gyakorolt hatása
- Megújult bemutatóhelyek, új állatok - kezdődik a fővárosi állatkert szezonja
- Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte
- Kiemelt miniszteri feladatot kapott Kotán Attila