Éves alapon 4,2%-kal nőtt az infláció Magyarországon novemberben - közölte a Központi Statisztikai Hivatal. Havi alapon 0,3%-os volt az áremelkedés üteme, ennél azonban jóval intenzívebben, 1,1%-kal drágultak az élelmiszerek az októberi 1,5%-os áremelkedés után, ami jórészt a kedvezőtlen időjárás miatti rossz terméseredményekkel függ össze. Az első tizenegy hónapban átlagosan 4,9%-kal voltak magasabbak a fogyasztói árak Magyarországon, mint az előző év azonos időszakában.
A maginfláció éves szinten 1,9%-os, míg a nyugdíjas infláció 4,7%-os volt novemberben a KSH adatai szerint.
1 hónap alatt - 2010. októberhez viszonyítva - az élelmiszerek árai 1,1%-kal emelkedtek. Növekedett az étolaj (4,2%), az idényáras élelmiszerek - burgonya, friss zöldség, gyümölcs - (3,9%), a száraztészta (3,7%), a liszt (2,6%), a péksütemények (2,3%), a tej (2,0%), a sajt (1,7%), a párizsi, kolbász (1,6%) és a kenyér (1,4%) ára. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 0,5%-kal drágultak a ruházkodási cikkek, míg az egyéb cikkek esetében átlaggal megegyező volt az árnövekedés. Ez utóbbin belül a járműüzemanyagok ára 0,4%-kal nőtt. A háztartási energia és a tartós fogyasztási cikkek körében kismértékű (0,1-0,1%) áremelkedés volt megfigyelhető. A szeszes italok, dohányáruk és a szolgáltatások ára átlagosan 0,2-0,2%-kal csökkent egy hónap alatt.
12 hónap alatt, 2009. novemberhez viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 5,9%-kal emelkedtek. Ezen belül nőtt az idényáras élelmiszerek (32,7%), a liszt (19,4%), az étolaj (17,4%), a sajt (15,2%) és a tej (7,4%) ára. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 7,9%-kal növekedett a háztartási energia ára, ezen belül a vezetékes gáz ára 19,0%-kal nőtt, a távfűtésé 4,5%-kal csökkent. Szintén átlag felett, 5,4%-kal drágultak az egyéb cikkek, ezen belül a járműüzemanyagok ára 14,0%-kal, a gyógyszerek, gyógyáruké 2,7%-kal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk árváltozása csak kismértékben haladta meg az átlagot (4,6%), míg a szolgáltatások esetében átlag alatti áremelkedés (2,9%) volt megfigyelhető. Ez utóbbi csoporton belül a távolsági utazás 12,1, a szemétszállítás 5,4, a helyi tömegközlekedés 5,0%-kal drágult. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,7%-kal, a ruházkodási cikkekért 0,7%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.
Óriási dugó alakult ki a Lidl legújabb húzása miatt: szabályosan megrohamozták az üzletlánc boltjait
A német tulajdonú Lidl szupermarketlánc innovatív lépésre szánta el magát Csehországban: megnyitotta első outlet üzletét Prágában.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
-
Milliókat is bukhatnak a lakástulajdonosok, ha nem figyelnek erre
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.
-
Ingatlant vennél vagy felújítanál a lakásszámládból?
Arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen célra fordítanák szívesen lakás-előtakarékossági szerződésüket.
-
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain (x)
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!