Folytatódik a vita a Strabag és az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) között.
A Strabagnál látszólag máig nem tudják, miért omlott be két helyen (először július 24-én, majd augusztus 12-én) a Szekszárdot Péccsel összekötő M6-os autópálya - egy új osztrák technológiával épülő - egyik alagútja. Ennek ellenére az autópályát időben átadhatják - írja a Népszabadság.
Szabó Pál, a közlekedési tárca vezetője a jövő hét elejére várja a szakértők jelentését, amely magyarázattal szolgál az épülő alagút beomlására. A vizsgálatok idejére az építést leállították.
Roland Jurecka, a Strabag SE igazgatósági tagja állítja: a munkálatok megindítását részletes geológiai vizsgálat előzte meg. Felkészültségükkel magyarázta, hogy már az első omlásra időben reagáltak: bekövetkezése előtt kimentették a veszélyessé vált munkaterületről az ott dolgozókat és munkagépeiket. Remélik, hogy az építkezés hamarosan folytatódhat, és az M6-os a vállalt határidőre elkészülhet. Az autópályát az eredetileg meghatározott technológiával építik meg. Módosítások csak a beomlott alagútszakaszokban lesznek. Az itt alkalmazandó új technológiát, illetve többletköltségét még nem határozták meg. Valószínű, hogy eurómilliókban kifejezett összege két számjegyű lesz. A többletköltségek - a beruházás befejezésének esetleges, nem várt késése esetén fizetendő kötbérrel együtt - az M6-os építésére vállalkozó konzorcium kasszáját terhelik majd.
-
HL: Az öngondoskodás nem végrendelet – így adhat valódi védőhálót a családjának (x)
A legtöbben úgy gondolkodnak az öngondoskodásról, mint megtakarításról vagy jól megírt végrendeletről.








