A miniszterelnök legutóbbi blog-bejegyzésében hosszasan taglalja annak a problémáját, hogy számít-e az, ki honnan jött. Nézzük tehát mire jutott!
Rögtön bele is vág a közepébe és egy amerikai kutatásra támaszkodva kezdi az óvodáskorral.
"Az alacsonyabb társadalmi státuszú, nehezebb helyzetből érkező gyerekek erre az időszakra már látványos hátrányt halmoznak fel a jómódúbb családok gyerekeihez képest. Egészen meglepő és egészen radikális különbségek vannak itt, és nem lehet nem arra gondolni, hogy például az óvodás kor előtti olvasással töltött időtartamban mutatkozó hatalmas nagy különbség - ugye itt negyvenszeres különbség van - önmagában befolyásolja azt, hogy mennyire lesz nyitott és érzékeny a gyermek világa, nyelvi kifejező kézsége, szóhasználata.
A szakmailag magasan képzett szülők lényegesen többet beszélgetnek a gyerekekkel. 2-3-szor többet, mint azok, akik a legnehezebb szociális helyzetben különböző jóléti ellátásokra szorulva élnek, vagy fizikai munkások. Vannak beszélgetős családok és néma családok. Több, jelentős kulturális, mentalitásbeli különbség fedezhető fel nem egyszerűen a beszélgetésben, hanem a beszélgetés tónusában, annak tartalmában. Mennyire bátorító, és mondjuk úgy, mennyire korholó az a beszélgetés. Erről szól a következő két tábla. Hogy mennyire pozitív az a környezet, amellyel a gyermek találkozik. És mindezek az adatok a gyermek első pár évéből valók. Abból az időszakból, amikor a legkisebb a családon kívüli intézményes segítség hagyományos lehetősége. Itt valami egészen komoly kihívással állunk szemben. Első ránézésre is azt látjuk, hogy aki azt szeretné, hogy kiszabadítsuk a gyerekeket a szegénység, a kiszorítottság vagy kiszorultság csapdájából, annak nagyon korán kell támogatást és segítséget nyújtania a családoknak. Sokkal korábban, mint az iskoláskor vagy akár csak az óvodakezdés szokásos életkora. Igen ám, de hogyan kell ezt úgy megtenni, hogy ne avatkozzunk be a családok magánéletébe. A világban egyre nagyobb irodalma van ezeknek a kutatásoknak."
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
- Egyre többen adják-veszik online használt dolgaikat, de vajon mit szól ehhez a NAV?
- Választások - az alkotmánybíróság korlátozta a horvát elnök lehetőségeit
- Bringás rendezvény és futóverseny - ismét borul Budapest közlekedése
- Az oroszok közvetítették Irán üzenetét Izraelnek
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele