Hogyan köthetünk biztosítást a Cora-ban ?

Pénzcentrum
2005. szeptember 22. 09:08

Együttműködési megállapodást kötött a hazai biztosítási piac meghatározó szereplője, a Groupama Biztosító Rt. és a Cora áruházakat üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. A partnerség ez év július elsején indult a törökbálinti hipermarketben.

 
 
Együttműködési megállapodást kötött a hazai biztosítási piac meghatározó szereplője, a Groupama Biztosító Rt. és a Cora áruházakat üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. A partnerség ez év július elsején indult a törökbálinti hipermarketben.
 
Külföldön- jellemzően Angliában- már egy ideje működik ez az értékesítési forma (a Tesco árulja saját márkanév alatt a biztosításokat, de ott is a Groupama áll a termékek mögött), azonban mégsem lehet átvenni teljes egészében a már jól bevált üzleti modellt mert a hazai fogyasztói szokások nagyban különböznek más országokétól.
Míg Angliában és Franciaországban a hipermarketek a városokon belül helyezkednek el ( ott már néhány évtizede működnek ilyenek és a városok „körbenőtték” őket) addig nálunk jellemzően a városokon kívül vannak, ezért leginkább autóval lehet megközelíteni ezeket (leszámítva természetesen az ingyenes buszjáratokat ami a teljes vásárlóforgalom körülbelül 5 százalékát szállítják). Valamint, nálunk még elégé újnak számítanak ezek a bevásárlóközpontok ezért igen nagy népszerűségnek örvendenek.
Hazánkban az emberek nagymértéken alulbiztosítottak, a gépjárművek mintegy 15 százaléka rendelkezik Casco biztosítással, és a lakásállomány fele van mindössze bebiztosítva valamilyen nem várt esemény ellen.
A biztosítási piacon itthon egyedülálló értékesítési forma alkalmazása a Groupama ezen felismerésein alapul, tehát hogy az emberek szívesen járnak hipermarketekbe és ahhoz, hogy eladjanak nekik egy biztosítási terméket a legjobb alkalom egy „nagybevásárlás”. Mivel ekkor a potenciális ügyfeleknek nem kell letérniük a megszokott útvonalaikról (nem kell hét közben szabadságot kivenniük, hogy elintézzék a biztosításkötést) náluk vannak a szükséges iratok és egy esetleges casco biztosításnál az autó is rendelkezésre áll (le kell fotózni).
A Groupama olyan partnert keresett itthon amely üzleteivel az egész országban jelen van és amelynek célcsoportja megegyezik az ő célcsoportjukkal, valamint elég nagy vásárlóforgalmat bonyolítanak. Ezeknek a feltételeknek megfeleltek a Cora áruházak és mivel mindkét cég francia érdekeltségű ezért hamar megtalálták a „közös nyelvet”.
Az együttműködést három hónapos tesztidőszak előzte meg, amikor is az áruházakban elhelyezett standnál a biztosító a biztosítások teljes körű skáláját kínálta a hét minden napján és jelentős engedményekkel jelent meg.
A tesztidőszak kiemelkedően pozitív eredménnyel és tapasztalatokkal zárult. A biztosító éves Casco értékesítésének 15 százaléka, a lakásbiztosítások kötésének pedig mintegy 12 százaléka a hipermarketben történt ez időszakban. Az adatok és az ügyfelek visszajelzései azt mutatták, hogy a jövőben is rendkívüli lehetőségek rejlenek a Groupama számára ebben a csatornában, ezért a cég a törökbálinti értékesítést meghosszabbítja és októbertől a Cora budakalászi és debreceni hipermarketjeiben is jelen lesz, a hét 7 napján a három Cora áruházba hetente odalátogató 150 ezer vásárlót elérve ezzel. A biztosító az akció időszakát szintén meghosszabbítja: pl. Casco biztosítás kötésénél a többnyire autóval érkező vásárlóknak a biztosító helyben elvégezi a helyszíni szemlézést, és akár 10.000 forint azonnali kedvezményt is kaphat az ügyfél, és október elsejétől lakásbiztosítást is kedvezményesen köthet.
Az értékesítés sikerével kapcsolatban Magyari Ildikó, a TNS Hungary piackutató cég pénzügyi szektorvezetője úgy véli: „Az emelkedett eladások kulcsát magában a környezetben látom. Ez a vásárlási helyzet alapvetően eltér a hagyományostól, amikor az üzletkötő „kopogtat” be az ügyfélhez. Itt a kínálat és a kereslet oldal szerencsés találkozása járul hozzá az újfajta értékesítési konstrukció sikeréhez, valamint az, hogy a hipermarketek – mintegy nagy vásárlótér – tárgyiasítják a szolgáltatásokat.”
François Maresquier, a Groupama Biztosító Rt. vezérigazgatója pedig elmondta: „Az új üzleti modell része anyavállalatunk által is képviselt filozófiánknak, mely szerint minél közelebb szeretnénk kerülni ügyfeleinkhez. Bízunk benne, hogy a Cora áruházakban kínált új vásárlási lehetőség és teljes körű termékkínálatunk hozzájárul a biztosítások szerepének tudatosulásához, illetve ügyfeleink elégedettségéhez.”
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 17. szerda
Rudolf
16. hét
Április 17.
Hemofília világnap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem