Hogyan köthetünk biztosítást a Cora-ban ?

Pénzcentrum
2005. szeptember 22. 09:08

Együttműködési megállapodást kötött a hazai biztosítási piac meghatározó szereplője, a Groupama Biztosító Rt. és a Cora áruházakat üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. A partnerség ez év július elsején indult a törökbálinti hipermarketben.

 
 
Együttműködési megállapodást kötött a hazai biztosítási piac meghatározó szereplője, a Groupama Biztosító Rt. és a Cora áruházakat üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. A partnerség ez év július elsején indult a törökbálinti hipermarketben.
 
Külföldön- jellemzően Angliában- már egy ideje működik ez az értékesítési forma (a Tesco árulja saját márkanév alatt a biztosításokat, de ott is a Groupama áll a termékek mögött), azonban mégsem lehet átvenni teljes egészében a már jól bevált üzleti modellt mert a hazai fogyasztói szokások nagyban különböznek más országokétól.
Míg Angliában és Franciaországban a hipermarketek a városokon belül helyezkednek el ( ott már néhány évtizede működnek ilyenek és a városok „körbenőtték” őket) addig nálunk jellemzően a városokon kívül vannak, ezért leginkább autóval lehet megközelíteni ezeket (leszámítva természetesen az ingyenes buszjáratokat ami a teljes vásárlóforgalom körülbelül 5 százalékát szállítják). Valamint, nálunk még elégé újnak számítanak ezek a bevásárlóközpontok ezért igen nagy népszerűségnek örvendenek.
Hazánkban az emberek nagymértéken alulbiztosítottak, a gépjárművek mintegy 15 százaléka rendelkezik Casco biztosítással, és a lakásállomány fele van mindössze bebiztosítva valamilyen nem várt esemény ellen.
A biztosítási piacon itthon egyedülálló értékesítési forma alkalmazása a Groupama ezen felismerésein alapul, tehát hogy az emberek szívesen járnak hipermarketekbe és ahhoz, hogy eladjanak nekik egy biztosítási terméket a legjobb alkalom egy „nagybevásárlás”. Mivel ekkor a potenciális ügyfeleknek nem kell letérniük a megszokott útvonalaikról (nem kell hét közben szabadságot kivenniük, hogy elintézzék a biztosításkötést) náluk vannak a szükséges iratok és egy esetleges casco biztosításnál az autó is rendelkezésre áll (le kell fotózni).
A Groupama olyan partnert keresett itthon amely üzleteivel az egész országban jelen van és amelynek célcsoportja megegyezik az ő célcsoportjukkal, valamint elég nagy vásárlóforgalmat bonyolítanak. Ezeknek a feltételeknek megfeleltek a Cora áruházak és mivel mindkét cég francia érdekeltségű ezért hamar megtalálták a „közös nyelvet”.
Az együttműködést három hónapos tesztidőszak előzte meg, amikor is az áruházakban elhelyezett standnál a biztosító a biztosítások teljes körű skáláját kínálta a hét minden napján és jelentős engedményekkel jelent meg.
A tesztidőszak kiemelkedően pozitív eredménnyel és tapasztalatokkal zárult. A biztosító éves Casco értékesítésének 15 százaléka, a lakásbiztosítások kötésének pedig mintegy 12 százaléka a hipermarketben történt ez időszakban. Az adatok és az ügyfelek visszajelzései azt mutatták, hogy a jövőben is rendkívüli lehetőségek rejlenek a Groupama számára ebben a csatornában, ezért a cég a törökbálinti értékesítést meghosszabbítja és októbertől a Cora budakalászi és debreceni hipermarketjeiben is jelen lesz, a hét 7 napján a három Cora áruházba hetente odalátogató 150 ezer vásárlót elérve ezzel. A biztosító az akció időszakát szintén meghosszabbítja: pl. Casco biztosítás kötésénél a többnyire autóval érkező vásárlóknak a biztosító helyben elvégezi a helyszíni szemlézést, és akár 10.000 forint azonnali kedvezményt is kaphat az ügyfél, és október elsejétől lakásbiztosítást is kedvezményesen köthet.
Az értékesítés sikerével kapcsolatban Magyari Ildikó, a TNS Hungary piackutató cég pénzügyi szektorvezetője úgy véli: „Az emelkedett eladások kulcsát magában a környezetben látom. Ez a vásárlási helyzet alapvetően eltér a hagyományostól, amikor az üzletkötő „kopogtat” be az ügyfélhez. Itt a kínálat és a kereslet oldal szerencsés találkozása járul hozzá az újfajta értékesítési konstrukció sikeréhez, valamint az, hogy a hipermarketek – mintegy nagy vásárlótér – tárgyiasítják a szolgáltatásokat.”
François Maresquier, a Groupama Biztosító Rt. vezérigazgatója pedig elmondta: „Az új üzleti modell része anyavállalatunk által is képviselt filozófiánknak, mely szerint minél közelebb szeretnénk kerülni ügyfeleinkhez. Bízunk benne, hogy a Cora áruházakban kínált új vásárlási lehetőség és teljes körű termékkínálatunk hozzájárul a biztosítások szerepének tudatosulásához, illetve ügyfeleink elégedettségéhez.”
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. augusztus 5. csütörtök
Krisztina
31. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?