A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Ezt a hibát szinte minden vállalkozó elköveti: sorba zárnak be, ezzel kerüld el a katasztrófát
Sorba zárnak be a vállalatok, a koronavírus alatt pedig ez még jellemzőbb lett. Nem csak azt láthattuk, ahogy hatalmas cégek húzzák le a rolót, de bizony az új, családi vállalkozások ideje is gyakran lejár a nyitás után 10 évvel. Egy családi vállalkozás bezárásával pedig nem csak a vállalat szűnik meg, de a család megélhetése is veszélybe kerül. Hogyan kerülheted el a katasztrófát?
Egy friss felmérés szerint az új vállalkozások mintegy 70 százaléka a nyitás után 10 évvel csődbe megy. Az U.S. Bureau of Labor Statistics 27 600 vállalkozást követett, még a pandémia előtt. A felmérésből arra a következtetésre jutottak, hogy ezeknek az üzleteknek a bezárása nem csak a közösségre hatnak, de a családokra is, akik a vállalkozásból élnének meg.
Rengeteg vállalkozó kénytelen eladni üzletét, esetleg csődöt jelenteni, ahol, a kedvezőtlen banki hiteleknek, a pénzügyi problémáknak és krízis kezelés miatt nem csak az üzlet, de gyakran személyes ingóságok is áldozatul esnek. Az INC szerint azonban egy dolog közös abban, hogy miért tiszavirág életűek ezek a vállalkozások.
Mint írták, 14 százaléka a vállalatoknak azért bukik el, mert rossz marketing stratégiát folytatnak, 42 százalékuk pedig azért, mert nem végezte el megfelelően a paickutatást, ami miatt maga a termék vagy a szolgáltatás haszontalan, vagy nem elég eredeti. Ha egy vállalat nem tart lépést a marketinggel, nem adaptálódik, nem nyitott az innovációra ez szinte mindig bukással végződik.
Gyakran a vállalkozók szorosan ragaszkodnak az eredeti ötletükhöz, az emberek pedig nem szeretnek változtatni. Pedig vagy változtatnak, vagy elesnek
- emelte ki Michelle Seiler Tucker, a Seiler Tucker Incorporated vezetője, aki azt is kihangsúlyozta, hogy vállalkozóként készen kell állnunk arra, hogy kockázatot vállaljunk.
Fontos, hogy folyamatosan mérjük a piacunkat, a versenytársainkat azért hogy meghatározott irányba tudjunk előre haladni. Ha erre nem figyelünk, elveszíthetjük a piaci szerepünket, és lassan bezárhatunk
-tette hozzá Seiler. Mint kiemelte, fontos, hogy folyamatosan mérjük a piacot, kérdezzük meg a vásárlóinkat arról, hogy min változtatnának a termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban. Igyekezzünk megérteni a vásárlóink vásárlási szokásait, hiszen ez is folyamatosan változik. Már nem csak offline vásárolunk, szinte bármit megvehetünk a saját otthonunkból is, a digitális fejlődés miatt pedig fontos, hogy meghatározzuk, és frissítsük az irányt, ami felé haladni szeretnénk.
A piac állandó figyelése most különösen fontos, hiszen egyre többen vásárolnak tudatosan, fektetnék pénzüket olyan dolgokba, amelynek látják a mögöttes tartalmát. Nem csoda hát, hogy már nálunk is elindult a közösségi finanszírozás, hiszen a közösségi finanszírozás lehetővé teszi az induló vállalkozások, kisvállalkozások és innovatív ötletek számára, hogy pénzügyi támogatást kapjanak. Ez egy nagyszerű módja a finanszírozás előteremtésének és a költségek fedezésére azon vállalkozások számára, amelyek nem férnek hozzá a hagyományos banki hitelezési formákhoz, vagy nehéz gazdasági helyzetben vannak. Ráadásul ezzel egyszerűen mérhető a piacunk is, hiszen potenciális vásárlók azok, akik finanszírozzák a termék, ötlet megvalósítását. Eddig csak külföldön volt elérhető ez, azonban a Brancs a közösségi finanszírozást a magyaroknak is lehetővé teszi.
Ugyanaz a modell, mint másoknál: a sikeres projektek után jutalékot kérünk. Mi társadalmilag értéket szeretnénk teremteni, de közben vállalkozók is vagyunk, a nap végén szeretnénk mi is nyereségesek lenni. Viszont a kockázatot gyakorlatilag mi vállaljuk
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- emelte ki korábban Kövesdi Gábor, a Brancs ötletgazdája. Mint mondta, a hazai vállalkozók és a potenciális vásárlók is másképp működnek, mint nyugaton, ahol a megkérdezettek 60-70 százalék ismeri a közösségi finanszírozási modellt, Magyarországon ez csak 10-15%.
A vállalkozók is teljesen mások, mások az igényeik, más segítséget is várnak el, és kell is nekik adni. Mi sokkal több emberi energiát meg funkcionális fejlesztést szánunk arra, hogy segítsük ezeket az embereket: segítjük az adatlapok kellően informatív kitöltését és az egész kampány menedzsmentet is
- tette hozzá Kövesdi Gábor.
A hazai vállalkozóknak ez is égetően fontos
A magyar vállalkozóknak emellett még egy fontos dologban lépést kell tartaniuk, ez pedig a digitalizáció. A kis- és középvállalkozások többsége, ezen belül a középvállalatok közel kétharmada szerint a versenyképességük megőrzéséhez sokkal határozottabb lépéseket kell tenniük a digitalizáció irányába.
Ennek fontossága a közeljövőben a vállalkozások harmadánál-negyedénél nőni fog – ez derült ki egy friss kutatásból is. A változásra azért is van szükség, mert a hazai KKV szektor viszonylagos lemaradásban van régiós versenytársaihoz képes a digitális transzformáció tekintetében. A digitális transzformációját mutató index (DTI) a hazai KKV szektorban jelenleg 33,1 index pont, ami az elmúlt évek fejlődése mellett is alacsonynak mondható. Az ügyfélkapcsolatok kezelésében, az IT területén, a munkahelyi kultúra átformálásában már jelentős szerephez jutott a digitalizáció, ugyanakkor a stratégiai tervezésben, a termékek és szolgáltatások, a működés és logisztikai folyamatok átalakításában még inkább csak a kezdeti lépések történtek meg.
A hazai KKV-k túlnyomó többsége (81%) az infokommunikációra még mindig inkább kiszolgáló tevékenységként tekint és mindössze a középvállalatok hetedénél és a kisvállalatok ötödénél számít az IT stratégiai területnek.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé