A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
A Covid járvány is gyorsított a digitalizációs készség és képességünk átállásában. A fejlődés útja megállíthatatlan, az új beruházásoknál egyre több helyen vezetik be a robottechnológiát, valamint a Mesterséges Intelligencia is utat tör magának, ami a jövő munkaerőpiacára is hatással lesz. Vajon hogyan készülhetnek fel a vállalkozások és mire lehet számítani? A HelloVidék megkereste Szabó Zoltán Kázmért, a VOSZ Digitalizáció-Informatikai Szekciójának elnökét, hogy árulja el, mit tehetnek annak érdekében a cégek, hogy kihasználják a digitalizációban rejlő lehetőségeket.
A koronavírus járvány hatására a magyar kis- és középvállalkozások is kezdik felismerni, hogy csak akkor képesek lépést tartani a versenytársakkal és a fogyasztói igényekkel, ha nyitnak a digitalizáció adta lehetőségek felé. Ma már vidéken is tényként kezelik, hogy nem működhet egy vállalkozás anélkül, hogy ne lenne jelen az online világban, azaz valójában a digitalizációba való bekapcsolódás és a fejlődési képesség a hosszú távú fennmaradásuk egyetlen lehetséges útja - mondta Szabó Zoltán Kázmér.
A VOSZ Digitalizáció-Informatikai Szekciójának elnöke arról beszélt, hogy a nemzetközi és magyar nagyvállalatok új beruházásai már nem képzelhetők el mesterséges intelligenciával működtetett robottechnika használata nélkül. Ilyen terület például az autó alkatrész gyártás, továbbá a fémipar, a gyógyszeripar és a műanyagipar.
Hozzátette, a multinacionális cégek gyártói, a nagyvállalatok felismerték már a mesterséges intelligenciában és robottechnológiában rejlő lehetőségeket. A mesterséges intelligencia segítheti a hazai gyártókat a hatékonyság növelésében. Például a virtuális robotok az irodai adminisztratív munkákat végzik el emberi beavatkozás nélkül, az ipari fizikai robotoknak pedig nagy szerepük van a gyártásban és a logisztikában. A kis és középvállalkozások csak ismerkednek ezzel a technológiával, tájékozódnak, de még nem alkalmazzák látványosan.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza