Az építőiparban 2025-ben a csökkenő megrendelések mellett a munkaerő megtartása jelentette a legnagyobb kihívást.
Az építőipar napjainkban láthatóan „szárnyal”, hiszen szinte mindenki építkezik vagy felújít, sokszor akár egy évet is kell várni az általunk kiválasztott szakemberre. Ebben sokat segítenek a jelenleg rendelkezésre álló, kedvezményes lehetőségeket biztosító pályázatok és egyéb konstrukciók, amelyek az építőanyag árakat is lassan az egekbe emelik. A látszat azonban ebben az esetben is csalhat.
Mennyire torzítják a képet az aktuális pályázati lehetőségek? Hogyan befolyásolják a beruházásokat a folyamatosan emelkedő építőanyagárak? Miként tudják a vállalkozások beépíteni a működésükbe a bármikor előfordulható „kényszerszüneteket”? Hogyan tud a piac ingadozásaira érzékenyen reagáló kis- és középvállalkozói szektor szembenézni a folyamatosan felbukkanó kihívásokkal? És miként tudják megoldani az évek óta egyre problematikusabbá váló szakemberhiányt? Ezekben a kérdésekben nyilatkozott most Molnár Gábor, az IMG Építő Kft. ügyvezetője a HelloVidéknek.
Fontos szem előtt tartani, hogy maga az építőipari ágazat sokféle formában létezik: az egyéni vállalkozásoktól a korlátolt felelősségű társaságokon át a multinacionális cégekig. A jelenlegi helyzet pedig mindenkire különböző hatással van. Ezért is tapasztalhatunk egy óriási ellentmondást az egész építőipar területén. A járvány kezdetén ugyanis megváltozott minden, ami a kijárási tilalommal kezdődött, amikor sok megrendelő úgymond megijedt és visszamondta a megrendeléseket. Akadtak olyanok is, akik elveszítették a munkájukat, miközben megkezdődött a cégeknél a leépítési hullám: ebből a leépített állományból kialakult egy óriási, leginkább a katás vállalkozási formát választó egyéni vállalkozó. Emiatt lett most visszás a helyzet, hiszen nagyjából ugyanannyi szakember van a piacon, mint korábban, ám a kedvező adózási rendszernek köszönhetően egy kisebb vállalkozás is olyan feltételekkel tud elvállalni egy munkát, mint egy nagyobb cég. Ráadásul utóbbiakról az a hír járja, hogy drágán dolgozik. Ma a kis- és középvállalkozó szektorban egymást hozzuk versenybe, így erős küzdelem alakult ki, ahol a cégek versenyeznek az egyszemélyes vállalkozásokkal. A szakemberhiány is azért fokozódik, mert elaprózódott az építőipar teljesítőképessége
– magyarázta Molnár Gábor a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által menedzselt Építőipari Technológiai Klaszter alapító tagja és elnöke.
A teljes cikk az építőipari vállalkozások helyzetéről a HelloVidék oldalán olvasható.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








