A Google, az Alphabet vállalatcsoport részeként, költségcsökkentési intézkedések keretében számos alkalmazottját bocsátja el
Így szereznék meg a boltláncok a magyar vásárlók bizalmát: óriási fegyvert adnak a kezükbe ezzel
A járvány óriási lökést adott a vásárlói tudatosságnak, és egyre többen törekszenek rá, hogy amiből lehet, hazai alapanyagból készülő, magyar gyártású árut válasszanak. Ezt a kereskedők és gyártók is felismerték, ezért egyre több cég igyekszik megszerezni a védjegyeket, amelyek hitelesítik az eredetet. A Pénzcentrum kérdéseire a Magyar Termék védejegyet használó vállalkozások számoltak be tapasztalataikról.
Bár a védjegyek megszerzése és használata nem csodaszer, tehát nem jelent azonnali kiugrást a termékek eladásában, viszont rendkívül fontos szerepe van a hosszútávú bizalomépítéstben. A pandémia felnyitotta a vásárlók szemét, hogy azáltal, milyen termékeket vesznek a boltban, tehetnek a klímaváltozás ellen, a magyar gazdaság megerősödéséért, a kistermelők támogatásáért, stb. Ezért felértékelődött számukra minden olyan jelzés, amely a tájékozódásukat segíti.
15 éve még győzködni kellett a hazai gyártókat, hogy védjeggyel jelöljék a termékük magyar eredetét a csomagoláson, ma azonban már számukra és az áruházláncok számára is világos, hogy ez előnyt jelent az értékesítésben – mondja Bodrogai Ferenc, a MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft. ügyvezető igazgatója, aki egyben a Magyar Termék védjegy létrehozója és a védjegyrendszert működtető nonprofit cég alapítója is. Ehhez természetesen az kellett, hogy a vásárlók hozzáállása is megváltozzon, de ez nem ment volna a Magyar Termék védjegyek 15 éves népszerűsítése nélkül. Bodrogai Ferenc szerint a folyamatos és tudatos márkaépítés a siker kulcsa.
A csatlakozó gyártók és kereskedők azt láthatják, hogy a licence díjként befizetett pénzüket a nonprofit társaság a védjegyek népszerűsítésére, a védjegyhasználók értékesítésének támogatására költi. A közös akciókban is résztvevő partnercégeknél pedig akár a befizetéseik többszörösét is elérheti az az érték, amit eladástámogatásban a Magyar Terméktől kapnak.
Felértékelődött a vásárlók tudatossága
Bodrogai Ferenc úgy érzi, hogy most a környezetbarát szemléletben tapasztalható hasonló változás, mint ami 15 éve a magyar termékeknél elindult. A vásárlóknak, a gyártóknak és a kereskedőknek is egyre fontosabb szempont lesz a termelés, szállítás és fogyasztás környezetterhelésének csökkentése. Ennek eléréséhez gyakran csak vissza kell nyúlni korábban már alkalmazott módszerekhez. Jó példa erre a higiéniai papírtermékek (toalettpapír, papírtörlő, szalvéta) csomagolása.
A műanyagkorszak előtt ezek a termékeknek a csomagolása is papírból volt, de aztán teljesen felváltotta ezt a fólia. A hazai gyártók közül elsőként a MAGYAR PISZKE PAPÍR hozta forgalomba újra kartondobozban a Crepto toalettpapírját és Szilvia papírtörlőit, hamarosan pedig a Szép szalvétájával és papírzsebkendőjével is ezt teszi.
Bodrogai Ferenc arra hívta fel a figyelmet, hogy egyetlen négyfős család egy év alatt csak a műanyagcsomagolású toalettpapír vásárlásának elhagyásával 7 négyzetméternyi polietilén hulladéktól kíméli meg a környezetet.
Kevesen gondolnak rá, de azzal is csökkenthető a környezetterhelés, ha a termékekkel minél kevesebb levegőt utaztatunk a boltokig majd haza. A MAGYAR PISZKE például több változtatással elérte, hogy a papírtermékek egységnyi térfogatban a szokásosnál kétszer több papírmennyiséget tartalmaznak. Sokszor apróságokkal is sokat lehet nyerni: ha a szállításkor a termékek csomagolása pontosan illeszkedik a raklapok méretéhez, már nem kell annyi levegőt fuvarozni a gyárból a boltba vagy a logisztika központba.
A bizalom kulcsfontosságú
A Magyar Termék védjegyek megszerzése és használata nem csodaszer, ami egyik pillanatról a másikra forgalomugrást eredményez - nyilatkozta lapunknak Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője. Ez annak az eszközrendszernek egy nagyon erős eleme, amivel egy magyar gyártó egyértelművé teheti a vásárlók számára a terméke eredetét.
A kutatások egyértelműen azt mutatják, hogy a hazai vásárlók számára az elmúlt években egyre fontosabb döntési szemponttá vált a magyar eredet. Márpedig, ha ez így van, akkor a magyar gyártók elemi érdeke, hogy ezt a valós termékelőnyüket minél jobban megmutassák a fogyasztóknak.
Egy olyan ismert, tradicionális hazai márka, mint a Pápai a Magyar Termék védjegyek használatával erősítheti a vásárló biztonságérzetét a választáskor, megmutathatja, hogy gyártóként büszke a terméke magyar eredetére. A tanúsító védjegyek ráadásul egy független szakértők vizsgálata után kerülhetnek fel a termékre, nem csupán a cég maga állítja a termékéről, hogy a magyar eredetű, így a vásárló is biztos lehet abban, valóban minőségi és hazai élelmiszert kap.
A Magyar Termék védjegyrendszerhez tartozás ráadásul nem egyszerűen arról szól, hogy feltehetjük a tanúsított termékeinkre a védjegyeket. Ez a közösség folyamatos akciókkal, edukációval, reklámkampányokkal népszerűsíti a hazai termékeket. Ezekben is részt vehetnek a védjegyhasználó cégek. A Pápai Hús az elsők között csatlakozott tavaly a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” mozgalomhoz, és az idén először életre hívott Hazai Termékek Hónapjához is
- mondta el Szappanos Péter.
A járvány egyértelműen felerősítette a vásárlók hazai termékek iránti bizalmát.
A fogyasztók láthatták, hogy a hazai élelmiszergyártók nehéz körülmények között is el tudták látni az országot, nem alakultak ki tartós áruhiányok. Azt érezhetik, hogy a hazai cégekre mindig számíthatnak, és ezt igyekszünk erősíteni a kampányainkkal is. Az ellátásbiztonság ráadásul nem csupán mennyiségi kérdés, hiszen a hazai élelmiszeripar biztonságos és jó minőségű termékek előállítására képes. A kutatások azt mutatják, hogy ezzel egyre inkább tisztában vannak a vásárlók is. Múlóban van a „külföldi biztosan jobb” érzés.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A magyar gyártók közül sokan innovációban is felveszik a versenyt a világ legjobbjaival. A Pápai Hús például a nagy hazai gyártók közül elsőként fejlesztett ki és hozott forgalomba vegán húspótló termékeket Pápai Ízek márkanéven, belépve ezzel egy olyan piacra, amely a világ élelmiszeriparának leginnovatívabb területei közé tartozik.
Bőven elférne még több hazai a polcokon
Számos olyan élelmiszerkategória van, amely esetében a hazai vásárlók hiába keresik a magyar termékeket a boltokban, gyakran több importárut találnak, mint magyart. Jámbor László, a „Szatmár Íze - Biró” márkákat készítő Agricolae Kft. értékesítési munkatársa szerint a gyümölcslekvároknál az átlagosnál alacsonyabb a hazai áruk aránya a polcokon, holott Magyarországon megfelelő mennyiségű és minőségű alapanyag terem ezekhez.
A magyar termelőknek és gyártóknak különösen fontos, hogy minél több magas hozzáadott értékű élelmiszerrel legyenek jelen a hazai boltokban, és ne külföldről kerüljön vissza feldolgozott termékként a kiváló itteni alapanyag. Az Agricolae a Hazai Termékek Hónapjához való csatlakozásával is fel akarja hívni a vásárlók figyelmét arra, hogy tudatos választással nemcsak a magyar termelőket és gyártókat támogathatják, hanem élvezhetik a kiváló minőségű és ízű hazai lekvárokat is.
Hiába az egyik legtradicionálisabb élelmiszeripari, tartósítási tevékenység hazánkban a gyümölcslekvárgyártás, az elmúlt évtizedekben sok helyen szinte újra kellett teremteni ezt a tevékenységet.
A termelőknek és a gyártóknak is van még tennivalójuk annak érdekében, hogy a minőségi hazai gyümölcslekvárok újra méltó helyet kapjanak a magyar boltokban, de ezt a folyamatot az üzletláncok és a vásárlók is segíthetik támogató kereskedelempolitikával és tudatos vásárlással
– állítja Jámbor László.
Hasonló a helyzet a tésztagyártásban, mint a lekvárok esetében: Magyarország agráriumában és élelmiszeriparában minden megvan ahhoz, hogy akár teljes egészében hazai forrásból ellássa tésztával a fogyasztókat, ehhez képest mégis magasnak mondható az import termékek aránya a boltokban.
A mezőgazdaság megtermeli a megfelelő mennyiségű és minőségű gabonát, ahogy a tojástermelők is el tudnák látni a tésztagyártókat, akik a kapacitásaik és termékeik választéka alapján képesek lennének a jelenleginél több árut értékesíteni. Ez a termékkör ár-érték és minőség szempontból is állja a sarat az importcikkekkel szemben
– állítja Sipos Balázs, a Dunakeszi 4 tojásos és a Mándy-féle 8 tojásos termékcsaládot is gyártó Mary-Ker Pasta Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója. Szerinte az elmúlt másfél év megmutatta, hogy a hazai gyártók nehéz körülmények között is képesek ellátni az országot elegendő élelmiszerrel, köszönhetően a stabil szállítói háttérnek, a kapacitástartalékoknak és a fegyelmezett gazdálkodásnak. A szakember szerint a Hazai Termékek Hónapja lehetőséget ad arra, hogy elmondhassák a vásárlóknak:
ezt a biztonságot azzal tudják támogatni, ha tudatosan magyar termékeket vesznek le a polcokról.
A belföldi értékesítésnek ráadásul a megfelelő kínálat sem lehet gátja, hiszen a Magyarországon hagyományosan kedvelt tojásos tészták mellett ott vannak a termékek között a Mary-Ker Pastánál az egyre népszerűbb durumtészták – mutatja be a fogyasztói igények változásához való alkalmazkodást Sipos Balázs.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége
- Svájc államfőjét fogadta Orbán Viktor a Karmelitában
- 44 napos választás kezdődik Indiában
- Ukrajna belsejét bombázza Oroszország
- Nagy Márton: újabb üzemanyagárstop jöhet - itt vannak a friss adatok