Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenkét zeneszerző, szövegíró, valamint alkotói közösség munkáját ismerték el.
Hiánypótló szakmai díjjal jutalmazták a tudatosan építkező márkákat.
Idén az FMCG szektor szereplői közül kerültek ki a tudatos márkaépítés díjazott márkái, így a Tchibo BrandFestival Online Excellence, az Actimel a BrandFestival 360° Branding Excellence elismerésben részesült. A szakmai zsűri az elmúlt egy évben elért piaci sikerek mögötti márkaépítési teljesítményt díjazta. A szakmai zsűri célja az volt, hogy egy demokratikus elvek mentén működő márkaépítési díjat hozzon létre, amely adatok alapján, objektíven választja ki az elmúlt év legeredményesebb márkaépítési gyakorlatát.
A BrandFestival® második napján,
A szakmai zsűri egyetértett abban, hogy a piacon elért eredmények mellett a növekedés mögötti tudatos márkaépítési munkát szeretné díjazni. Mindezt úgy, hogy hiteles piaci adatokra, valamint nyilvánosan elérhető, a marketing tevékenységet hitelesen tükröző tényekre, mutatókra támaszkodva értékel, hiszen ma sokkal több ilyen eszköz elérhető, mint korábban.

Ennek megfelelően a kiválasztás folyamata a Superbrands díjazást is támogató Brand Excellence adatbázisból és a - a GFK együttműködésével készülő - ismertség-kedveltség mérésből indult ki. A Brand Excellence Program kutatói a TOP 100 FMCG márka éves penetráció, volumen- és lojalitás változását vizsgálták a GFK közreműködésével, majd a legsikeresebb márkák médiaköltését, a megjelenést a szerkesztőségi cikkekben, az online jelenlétet és a digitális márkaépítés egyéb mutatóit. A díjazás tehát a fogyasztók véleményéből indult ki és ezt ötvözte szakmai szempontokkal.
Míg a BrandFestival Online Excellence Díjnál a digitális márkaépítést díjazta a zsűri a különböző szempontok alapján, addig a BrandFestival 360° Branding Excellence kategóriában a márkaépítés teljes eszköztárával, az online és offline csatornák integrált használatával elért eredményeket vették figyelembe.

Barna Tamás, a Republic Group Reklámügynökségi csoport ügyvezető igazgatója, a BrandFestival elnöke: "A Brand Excellence díj beleillik a rendezvény demokratikus-konferenciamodell felfogásába. Szükségét éreztük egy olyan díj létrehozásának, ahol nem egy szűk körű, tekintélyes szakemberekből álló bírálóbizottság, hanem a fogyasztók értékítélete jelenik meg hangsúlyosan. A vásárlói véleményklíma ismeretében egy sokkal mélyebb képet tudunk kialakítani a márkakiválóságról, mintsem hogy kizárólag a zsűri pontozása adná a sorrendet. Ezért gondolom azt, hogy a Brand Excellence-díj egy valós, átfogó képet ad a fogyasztói elvárásokról."
Dr. László Géza, a Netvestor Kft. ügyvezető igazgatója: "A márkák életében rendkívül fontos minden értéket teremtő kezdeményezés, szakmai elismerés. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a díj objektív szempontok, korszerű kutatási eredmények alapján kerüljön odaítélésre. Nagyszerű dolog, hogy ma már nagyon sok és jól használható információ áll rendelkezésre a márkaépítési munka eredményességének megítéléséhez is. A shortlist-re került márkákra egyöntetűen igaz, hogy nem csak nagyszerű eredményeket értek el, hanem professzionálisan építkeztek és nagyot haladtak előre az erős márkává válás útján. Míg a Superbrands vagy a Magyarbrands hátterében álló kutatás a hosszú évek munkájával létrehozott márkaértéket vizsgálja, addig ez a díj a különböző szűrőkön keresztül elsősorban a márkaépítés dinamikáját, az elmúlt egy év szakmai erőfeszítéseit és piaci eredményeit értékelte. Reményeink szerint az idén az FMCG szektorban kiadott két szakmai elismerés megerősíti a díjazott márka pozícióját, növeli presztízsét. Ezúton szeretném megköszönni még egyszer a zsűri, kutatóink és a GFK munkáját, továbbá a Brandfestivál szervezőinek úttörő kezdeményezését."
A szakmai zsűri tagjai:
Dr. Fazekas Ildikó főtitkár, Önszabályozó Reklám Testület
Vella Rita ügyfélkapcsolati igazgató, GFK
Oláh Alexandra marketing igazgató, jófogás.hu
Dr. László Géza ügyvezető igazgató, Netvestor
Dr. Berkes Péter szakmai igazgató, BrandFestival®
Vágvölgy Mihály managing partner, DeepInsight - Creative Agency
(x)
Egy új vállalkozás indítása vagy egy új termék bevezetése mindig izgalmas, de ugyanakkor kihívásokkal teli időszakot jelent az üzleti életben.
Nincs egyszerű dolguk azoknak a vállalatoknak, amelyek közösségi finanszírozási platformon keresztül szeretnének értékpapírt kibocsátani.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
-
Árcsökkentés jön a magyar áruházláncnál: 80 tejtermék lesz olcsóbb
A PENNY akciója a hazai beszállítóktól érkező tejtermékeket érinti.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Roland Garros - Nem volt sima ügy, de papírforma-diadal a nők között
- A Manchester City a BL-győzelemmel teljessé tette a triplázást
- Négy telitalálat a lottón
- "Az Európai Unió erővel akarja áttelepíteni a migránsokat Magyarországra" - a nap hírei
- Soha jobbkor! - Elkapta Spanyolországot a női kosárlabda-válogatott, Eb-kerethirdetés is történt
- Egy mindentudó csodafutópadot és sok minden mást is "beújított" az ORFI
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


