5 °C Budapest

Kiderült, mire készül a CBA

MTI
2012. április 5. 16:05

A CBA ismét piacvezető kíván lenni a magyar élelmiszer-kereskedelemben - hangsúlyozta Baldauf László, az idén fennállásának 20. évfordulóját ünneplő élelmiszerkereskedelmi lánc elnöke szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.

Elmondta: külföldön az adott ország kereskedői uralják a hazai piacokat. A magyar vállalkozásoknak is vissza kell szerezniük az ország kereskedelemében a vezető pozíciót, a CBA ehhez növeli az eladóhelyek számát, többi között például úgy, hogy felvásárolja a Magyarországról esetleg kivonuló kereskedelmi láncok üzleteit, korszerűsíti a saját boltjait.

Baldauf László a sajtótájékoztatót követően újságíróknak elmondta, hogy tárgyalnak olyan kereskedelmi láncokkal, amelyek kivonulnak Magyarországról, a tárgyalópartnereket azonban nem nevezte meg, titoktartási kötelezettségre hivatkozva.

Elmondta, hogy a CBA 2000-ben volt piacvezető a magyarországi élelmiszerkereskedelemben. Jelenleg 35 ezer dolgozónak adnak munkát és 1.500 kisvállalkozó franchise-partner csatlakozott a CBA-hoz.

Az első negyedévben bővült a forgalom, erre példaként említette: a 105 CBA Príma bolt értékesítése az előző év azonos időszakához képest 105-106 százalékon teljesített. Tervezik további saját márkás áruk bevezetését és a gyártókat segítve előre leszerződnek termékek előállítására is - tette hozzá.

Baldauf László a sajtótájékoztatón visszaemlékezett arra, hogy 1992. május 27-én írta alá tíz tulajdonos a megállapodását, és a Közért Vállalat privatizációjában 17 üzletet vásároltak. Akkor azt tapasztalták, hogy a tőkeerős és kedvezményeket kapó külföldi multikkal szemben össze kell fogni ahhoz, hogy eredményeket érjenek el. A fejlődés során a bankok végül a hazai üzletlánc mögé álltak, 2000-ben már 60 tulajdonos és 2.500 bolt alkotta a CBA láncot.

Tavaly a CBA hálózatának összforgalma 565 milliárd forint volt, 10 milliárd forinttal több, mint 2010-ben, az üzletszám érdemben nem változott, a CBA összesen 3.372 egységet működtet az országban.

A Nielsen piackutató által tavaly áprilisban közölt, a 2010-es adatok alapján összeállított ranglistán az élelmiszer-kereskedelmi láncok között a legnagyobb forgalmazó a Tesco volt (666,5 milliárd forint, a februártól, februárig tartó üzleti évben), amelyet két magyar tulajdonú kereskedelmi hálózat, a CBA (555 milliárd forint) és a Coop (510 milliárd forint) követett.

Készíts karácsonyi filmet Molnár Piroskával és Vilmányi Benettel! (x)

A legtöbb filmrajongó arról álmodik, hogy egyszer majd maga is részt vesz egy film megalkotásában – eljött az ő idejük.

Rengeteg munkavállaló készül most erre: már ezt is kaphatnak a bónusz mellé

Már csak pár hét van karácsonyig, így minden cégnél napirenden van a kérdés, hogy milyen formában köszönjék meg a dolgozók egész éves munkáját.

A Brancs megmondja: ezek kellenek, hogy megvalósítsd vállalkozás ötleted

A Brancs kampányait készítő szakemberekkel beszélgettünk arról, hogy mi a receptje egy sikeres vállalkozásnak.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 9. péntek
Natália
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?