Tudatos követeléskezeléssel radikálisan csökkenthetik a cégek nemfizetetés elleni kitettségüket. A Coface magyarországi vállalkozások számára ajánlja "év végi követelésbehajtási programját", amelyek keretében akár díjmentes hozzáférés és keresési lehetőséget biztosít online céginformációs rendszeréhez.
A Coface által készített piaci elemzések azt mutatják, hogy 2007 első 3 negyedévében tovább nőtt a fizetésképtelenséggel kapcsolatos eljárások száma Magyarországon, és nőtt a vállalatoknál a fizetéskiesések miatt keletkezett veszteség. Ma már elengedhetetlen a vállalati szektorban a folyamatos pénzügyi kockázatelemzés és kockázatkezelés - erre hívják fel a figyelmet a Coface szakértői - miközben valójában "ijesztően" kevés cég vesz igénybe olyan professzionális kockázat csökkentő eszközöket, mint a céginformáció, a hitelbiztosítás vagy a profi cég általi követelésbehajtás. Más országokban megszokott a követeléskezelés kihelyezése addig hazánkban ez a módszer nem terjedt el. Ábrahám Katalin a Coface Hungary behajtási részlegének vezetője szerint ennek egyik fő oka, hogy a cégek félnek kiadni ügyfeleikre vonatkozó adatiak vagy attól tartanak, hogy vevőket veszítenek el, ha követeléskezelő céget "küldenek rájuk".
Az év vége közeledtével a legtöbb cég elsősorban a forgalomnövelésre koncentrál és kevésbé arra, hogy a növekvő forgalommal együtt arányosan nőjön a cég pénzügyi bevétele is. Kiemelt fontosságú ebben az időpontban, hogy ne növekedjen a cég lejárt kinnlevőség állománya, sőt csökkenjen elfogadható szintre, mire megkezdődik az gazdasági év lezárása és az azzal járó éves könyvvizsgálat. Az eredményes követelésbehajtást követően ténylegesen javulni fog a cég likviditása és kellő információval fog rendelkezni azzal kapcsolatban, hogy milyen követelésekre kell céltartalékot képezni.
Ahhoz, hogy a behajtás sikerrel járjon azonnal lépni kell. A Coface tapasztalata szerint nagyon sok cég túl sokat vár, mielőtt elkezd komolyan a pénze után menni, amikor nem fizetnek ügyfelei. Fontos tudni, hogy ha a fizetési késedelem túllépi a 90 napot, a behajtási lehetőségek radikálisan csökkennek. 90 napon belüli lejárt számlák esetén még elérhető átlagosan 85%-os behajtási sikeresség, de ha a késedelem eléri a 180 napot, már csak 50-60%-os behajtási eredménnyel kalkulálhatunk. Ha valaki - ami sajnos nem is nagyon ritka - több mint 240, vagy akár 360 napos haladékot ad a nem fizető vevőjének, a behajtási arány alig éri el a 15-20 százalékot -hívja fel a figyelmet Ábrahám Katalin. A Coface több mint 15 éves tapasztalata szerint egy egymilliós követelés hetente kb. 20.000 forinttal ér kevesebbet a behajthatóság szemszögéből - és a kamatveszteség még továbbá rontja ezt az értéket.
Az átlagos fizetési napok változását ábrázoló Coface index világátlaggal és néhány szomszédos országgal összehasonlítva:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







