Az idei év első negyedében csaknem 2500 magyar vállalkozás jutott a felszámolás sorsára, több, mint minden korábbi első negyedévben és 10 százalékkal több, mint az előző negyedévben - derül ki a cégadatok nyilvántartásával és forgalmazásával foglalkozó Opten Kft. elemzéséből.
Az első három hónapban 2498 céggel szemben tettek közzé felszámolási eljárást, miközben a csődök száma összesen 8 volt a negyedévben. Miközben a felszámolások száma tovább nőtt, a végrehajtásoké csökkent 2007-ben. Míg tavaly az első negyedére, 6.959 felszámolás jutott, addig 2007 első negyedére 5489, ami 26 százalékos visszaesés. A képet némileg árnyalja az Opten szerint, hogy a negyedév során csaknem 9 ezerrel 469 077-re emelkedett a működő vállalkozások száma. Ez a megelőző év azonos negyedévéhez viszonyítva 1,9 százalékos növekedés. A felszámolt vállalkozásokat a működőkhöz viszonyító mutatószám így 5,32-ezrelékre növekedett a megelőző évi 4,8 ezrelékről.
A magyar vállalkozások nehéz helyzete mögött minden bizonnyal a belső kereslet visszaesése húzódik meg - véli Tóth Tamás, az Opten ügyvezető igazgatója. Az igazgató szerint a megszorítások idején természetes jelenség Magyarországon azzal párosul, hogy a rendszerben levő feszültségek, az évek óta halmozódó lánc- és körbetartozások, illetve a fizetési határidők kitolódása egyre több vállalkozásnak okoz likviditási problémákat.
Az igazgató szerint ezekben a nehéz időkben a cégeknek sokkal nagyobb figyelmet kellene fordítaniuk partnereik kiválasztására, fizetőképességük, csődesélyük ellenőrzésére, mert a legjobb vállalkozásokat is nehéz helyzetbe hozhatja egy rosszul megválasztott partner nemfizetése.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok