A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Több mint 15 ezer alkalommal követtek el visszaélést Magyarországon kibocsátott bankkártyával 2021 harmadik negyedévében, ami 24,3 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest – írja a Világgazdaság.
A lap, a Magyar Nemzeti Bank által publikált adatokat feldolgozó cikke szerint az így okozott kár megközelíti az 503 millió forintot, ami a másfélszerese a 2020 harmadik negyedévében regisztráltnak. A sikeres visszaélések aránya viszont továbbra is elhanyagolható a teljes forgalomhoz képest – írták a jegybankra hivatkozva.
A visszaélések közül az internetes vásárlásokhoz, a postai és telefonos megrendelésekhez kapcsolódó csalások a leggyakoribbak.
Figyelemre méltó azonban, hogy a netes tranzakcióhoz kapcsolódó csalások száma 30,6, az értéke 18,6 százalékkal visszaesett éves összevetésben, ami az MNB magyarázat szerintjelentős részben az erős ügyfél-hitelesítés kötelezővé tételének lehet köszönhető. A cikk rámutatnak, hogy ezzel szemben az adathalászattal és az azonosítók lopásával elkövetett visszaélések száma 78,8 százalékkal 867-re nőtt éves összevetésben, miközben az okozott kár több mint tízszeresére, 120 millió forint fölé ugrott.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








