Romániából érkező, gyakorta román nemzetiségű vásárlók tartják pezsgésben a kelet-magyarországi ingatlanpiacot. A határon túli keresletre kisebbrészt a gyógyfürdős turistahelyek népszerűsége, főként azonban az alacsonynak mondható ingatlanárak adnak választ - írja a Magyar Nemzet.
Statisztikai adatokkal egyelőre nem lehet alátámasztani, azonban a keleti határszélen élők nem egyre szembetűnőbb, hogy gyarapszik a térség románajkú lakossága. A magyar oldalra való áttelepülésnek a legtöbb esetben gazdasági okai vannak, mivel itthon jóval olcsóbb az ingatlan, mint Romániában.
Románia uniós csatlakozásával megszűnt az ingatlanvásárlásnál korábban a román állampolgároknak kötelező kérelmezés, így az ezek alapján összeállított adatok egyre kevésbé tükrözik a valóságot. Az Észak-alföldi Közigazgatási Hivatal szerint a régióban 2007-ben némileg visszaesett a román állampolgárságú személyek által kezdeményezett eljárások száma, azonban még így is vezették a ranglistát a külföldiek között.
Hajdú-Bihar megyében az ingatlanszerzők döntő többsége, 70 százaléka román állampolgár volt, ez összesen 66 eset. A legtöbb lakóházat, lakást vagy telket Debrecenben, Biharkeresztesen, Ártándon, Bedőn, Bojton, Toldon és Berekböszörményen szerezték, de megélénkült Kismarja és Pocsak ingatlanforgalma is. Jász-Nagykun-Szolnok és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében lényegesen kevesebb román állampolgár szerzett ingatlantulajdont, előbbiben 74-ből 8, utóbbiban pedig 62-ből 6 vásárlás köthető hozzájuk.
A növekvő ingatlanszerzésre Romániában is felfigyeltek, a Krónika című kolozsvári lap szerint a vásárlók között egyre több a román nemzetiségű érdeklődő, az ok pedig az alacsonyabb magyarországi ingatlanár. Míg például Nagyváradon és környékén egy ház 100 ezer eurót kóstál, addig itthon már 30 ezerért meg lehet venni egy azonos méretű és minőségű ingatlant. A vásárlók többsége Szatmárnémetibe, Nagyváradra, Aradra jár dolgozni.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








