Két újabb hasznos indikátort tekintünk át az alábbiakban, melyek megkönnyítik a technikai elemzést Olvasóink számára. Szokásunkhoz híven az MACD Forest és a Súlyozott átlagár lényegének, valamint eladási és vételi jelzéseinek a bemutatása után kitérünk a portfolio.hu interaktív grafikon rajzolójának a használatára is.
2. Súlyozott záróár (Weighted Close)
Amint neve is mutatja, az MACD Forest az MACD függvényen alapszik, annak használatát könnyíti meg. Az MACD Forest ugyanis az MACD grafikonjában található pozitív és negatív különbségeket mutatja, azaz az MACD vonal, valamint a szignál vonal eltéréseit viszonyítja a nullához.
Számítási módja így értelemszerűen a következő:
MACD Forest = MACD - az MACD exponenciális mozgóátlaga
Vételi és eladási jelzések
A fentiekből fakadóan a vételi és az eladási jelzések nagyon hasonlítanak az MACD-éhez. Az MACD Forest alapján való kereskedés gyakorlatilag ugyanazt mutatja, mint az MACD, csak a jelzéseket könnyebb értelmezni, ugyanis az eladási jelzést akkor kapunk, amikor az MACD Forest grafikonja 0 alá csökken, ami azt jelenti, hogy az MACD a szignál vonala alá esett. Hasonlóan értelmezhető a vételi jelzés is, mely akkor lép fel, ha az MACD Forest 0 fölé megy, vagyis az MACD a szignál vonalát alulról metszi át.
Az MACD Forest használata
Az MACD Forest a függvények között érhető el a portfolio.hu interaktív grafikon rajzolójában. A periódusok értelmezése azonos az MACD periódusaihoz, vagyis az első a rövid távú mozgóátlag periódusa, a második a hosszú távúé, a harmadik pedig az MACD mozgóátlagának, vagyis a szignál vonalnak a periódus számát jelenti. Ezek magadása után a hozzáad gombra, majd a bezárra kattintva aktivizálhatjuk a függvényt.

Súlyozott záróár (Weighted Close)
A módszer gyakorlatilag az árfolyam grafikon újrarajzolását jelenti úgy, hogy átlagoljuk a napi legmagasabb és legalacsonyabb árat, valamint a záróárat. Természetesen nem mindegy, hogy ezeket milyen súllyal vesszük figyelembe. A függvény a legalacsonyabb és a legmagasabb árat mindig egyenlő súllyal számítja, a záró ár súlyát azonban meg tudjuk adni, ami természetesen meghatározza az előző két ár súlyát is.
A súlyozott záróár számítási mód a következő:

A módszer tehát gyakorlatilag egy alternatív módszer a grafikon megrajzolására, aminek az a lényege, hogy kevésbé tükröződik benne a záróár. Úgy is lehetne fogalmazni, hogy a súlyozott záróárban nem csak a záróár hatása tükröződik, hanem a napi legextrémebb árak is, így egy vonal grafikon is tartalmaz a legalacsonyabb és a legmagasabb árról valamennyi információt, tehát kombinálja a vonal és a gyertya diagramm előnyeit.
A súlyozott záróár használata
A súlyozott záróár berajzolása a grafikonba a következő módon történik: a függvények között az MACD Forest alatt kiválasztjuk a súlyozott záróárat, majd az egyetlen állítható paramétert megadjuk. Ez a paraméter a fenti képletben lévő súly, ami meghatározza, hogy mekkora súllyal vegye figyelembe a függvény a záróárat. Természetesen minél nagyobb a súly, annál nagy mértékben van hatása a záróárnak, így annál jobban rásimul a súlyozott záróárral készített grafikon az eredeti chart-ra. Az érvényesítés a hozzáad, majd a bezár gombra való kattintással történik.

Olvasóink a technikai elemzéseket maguk is elvégezhetik interaktív grafikon rajzolónk segítségével.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








