A GKI kutatása szerint a magyar lakosság 80 százaléka még nem használja aktívan a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
A 2017/2018-as tanévben 5882 köznevelési intézményben tanulhattak a diákok. Ezek közül a Belső-pesti Tankerületi Központban van a legtöbb gyerek, oda több mint 52,8 ezren tartoztak, a Szigetvári Tankerületi Központ pedig a legkisebb nyolcezer tanulóval - írja a Világgazdaság az Oktatási Hivatal adatai alapján.
Az Oktatási Hivatal adatai szerint a 2017/2018-as tanévben 5882 köznevelési intézményben tanulhattak a diákok. Ezek közül a Belső-pesti Tankerületi Központban van a legtöbb gyerek, oda több mint 52,8 ezren tartoztak, a Szigetvári Tankerületi Központ pedig a legkisebb nyolcezer tanulóval.
A vidéki feladatellátási helyek szerint a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári és a tatabányai tankerületi központ földrajzi illetékességi területére jártak a legtöbben. Győrben például 17,7 ezer középiskolás tanuló osztozik 16,6 ezer helyen.
Általános iskolák tekintetében telt ház van az egri, az érdi és a kaposvári tankerületben is, de a legzsúfoltabb a Dél-budai Tankerületi Központ, ahol 10,6 ezer gyerek osztozik 9,9 ezer helyen.
Az OH jelentésében ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy a középiskolák esetében egy feladatellátási helyen egy helyre több tanuló is juthat. Például ugyanazon a helyen egy tanuló délelőtt nappali oktatáson vesz részt, míg egy másik esti munkarend szerint tanul.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az intézmények nagy része egyébként állami vagy önkormányzati fenntartású, az iskolák 10, illetve 12 százaléka pedig egyháztól vagy egyéb fenntartótól függ. A most végződött tanévben például 95 iskola és 51 óvoda használta a saját maga által megfogalmazott vagy a választott pedagógiai elveket.
A lap arra is emlékeztet, hogy 2017/2018-as tanévtől két új kerettantervet is engedélyeztek. 2017 szeptemberétől a különleges pedagógiai célokat és módszereket alkalmazó nevelési-oktatási intézményekben 17 engedélyezett kerettanterv és egy óvodapedagógiai program használható. A legtöbb alapítványi óvodában és iskolában a Waldorf-módszer szerint nevelik a gyerekeket.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








