A Sony úgy fest, Európában szemben úszik az árral, miközben ugyanis a televíziók és digitális kamerák árai évek óta jelentősen csökkennek, a japán cég a következő hónaptól áremeléseket tervez, amit a jen hónapok óta tartó erősödésével magyaráznak.
Drágulásra azonban csak az európaiaknak kell számítaniuk, az USA-ban ugyanis továbbra is komoly árharcot folytat a cég, hogy a keresletet fellendítse. Az öreg kontinensen az áremelést az indokolja, hogy a jen július óta mintegy 25 százalékot erősödött az euróval szemben, ami az exportból származó bevételeket erősen felemészti.
A japán cégek helyzetét csak tovább súlyosbítja, hogy legnagyobb versenytársaiknak tekintett cégek, mint például a dél-koreai Samsung, vagy az LG nem kényszerülnek hasonló lépésre, miután a won mind az amerikai dollárral, mind az euróval szemben 30, illetve 25 százalékot gyengült idén, így az áraikon nem kell emelniük az árbevételük szinten tartása érdekében.
Az elmúlt években a japán elektronikai cégek számára az euró erőssége, és a kelet-európai lakosság egyre növekvő vásárlási kedve is segített üzletük fellendítésében, ráadásul az európai vásárlók - szemben az amerikaiakkal - a dizájnra is hajlandóak voltak pénzt áldozni, ami csak tovább növelte az öreg kontinens jelentőségét.
Tavaly, a Sony 62 éves fennállása óta először fordult elő, hogy Európa vált a termékek fő fogyasztójává, lekörözve az USA-beli és a cég hazai értékesítési forgalmát is. Ezt a tendenciát azonban az áremelés akár keresztül is vághatja.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








