A Sony úgy fest, Európában szemben úszik az árral, miközben ugyanis a televíziók és digitális kamerák árai évek óta jelentősen csökkennek, a japán cég a következő hónaptól áremeléseket tervez, amit a jen hónapok óta tartó erősödésével magyaráznak.
Drágulásra azonban csak az európaiaknak kell számítaniuk, az USA-ban ugyanis továbbra is komoly árharcot folytat a cég, hogy a keresletet fellendítse. Az öreg kontinensen az áremelést az indokolja, hogy a jen július óta mintegy 25 százalékot erősödött az euróval szemben, ami az exportból származó bevételeket erősen felemészti.
A japán cégek helyzetét csak tovább súlyosbítja, hogy legnagyobb versenytársaiknak tekintett cégek, mint például a dél-koreai Samsung, vagy az LG nem kényszerülnek hasonló lépésre, miután a won mind az amerikai dollárral, mind az euróval szemben 30, illetve 25 százalékot gyengült idén, így az áraikon nem kell emelniük az árbevételük szinten tartása érdekében.
Az elmúlt években a japán elektronikai cégek számára az euró erőssége, és a kelet-európai lakosság egyre növekvő vásárlási kedve is segített üzletük fellendítésében, ráadásul az európai vásárlók - szemben az amerikaiakkal - a dizájnra is hajlandóak voltak pénzt áldozni, ami csak tovább növelte az öreg kontinens jelentőségét.
Tavaly, a Sony 62 éves fennállása óta először fordult elő, hogy Európa vált a termékek fő fogyasztójává, lekörözve az USA-beli és a cég hazai értékesítési forgalmát is. Ezt a tendenciát azonban az áremelés akár keresztül is vághatja.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé