Deviza betéti akciót indított 2008. augusztus 18-tól az Erste Bank Hungary Nyrt.: a pénzintézet ügyfelei most kiemelkedő betéti kamat mellett helyezhetik el megtakarításaikat fél éves futamidejű euró és svájci frank lekötött betétben. Euró megtakarítás esetén a kamat évi 4,6 százalék (EBKM: 4,72 százalék), svájci frank esetén pedig évi 2,8 százalék (EBKM: 2,82 százalék).
Sztanó Imre, az Erste Bank lakossági üzletágért felelős igazgatósági tagja elmondta: az új betéti akcióval a meglévő közel 750 ezer lakossági ügyfél közül elsősorban azok számára kívántak kedvezni, akik megtakarításaikat devizában tartják, vagy a kedvező átváltási árfolyam miatt tervezik a deviza megtakarítást. Számukra az Erste Bank az akció időtartama alatt azt is lehetővé teszi, hogy amennyiben a forintban elhelyezett betéteiket devizára váltják át, akkor az átváltás díjmentes lesz és számlakonverziós deviza közép árfolyamon történik.
Az akció során elhelyezhető minimum összeg 500 euró vagy svájci frank, az akciós kamat elérésének azonban feltétele, hogy az elhelyezni kívánt összegnek teljes egészében bankon kívüli forrásból kell származnia. Ez azt jelenti, hogy a betét összege 2008. május 31. előtt nem volt sem látra szóló számlán, sem lekötésben, sem befektetésekben az Erste Banknál vagy az Erste Befektetési Zrt.-nél. Sztanó Imre közölte: az Erste deviza lekötött betétek akciós kamatai ismétlődő betétlekötési konstrukció esetén csak az első kamatperiódusra érvényesek, a betétlekötés második periódusától kezdve már az aktuális 6 havi standard ismétlődő betéti kamatok érvényesek. Ennek mértéke euró lekötés esetében az elhelyezett összegtől függően évi 4,10-4,35 százalék (EBKM: 4,20-4,46 százalék), a svájci frank esetében pedig évi 2,50-2,71 százalék (EBKM: 2,55-2,77 százalék).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








