A bankok úgy döntöttek, hogy felmondják a díjstruktúrára érvényes Magyar bankközi megállapodást, aminek a jelenleg érvényes kártyakibocsátói díjak megszűnése a célja - írja a Napi Gazdaság.
Most a Visa és a MasterCard a soros, nekik kell meghatározni a jövőben érvényes kibocsátói díjakat. Amennyiben úgy döntenek, akkor a belső forgalomra is a határon átnyúló interchange-díjak lesznek érvényesek. Ez a Visánál 0,5 százalék, a MasterCardnál viszont 0.
Ez a helyzet azért is furcsa, mert a díjat tulajdonképpen a kártyaelfogadó terminálokat üzemeltető bank fizeti annak a pénzintézetnek, akinek a kártyájával az adott terminálon fizettek. Így a kártyatársaságoknak ehhez nem túl sok köze van.
Bár itthon ez a díj az utóbbi időszakban 1,7 százalékról 1,2 százalékra csökkent, de az uniós országokhoz képest ez még mindig magas. Ennek egyik fő oka, hogy az ország lemaradt a kártyaelfogadásban, 1 millió főre tavaly itthon 4,551 ezer terminál jutott, az EU-ban viszont 15,4 ezer.
A bankok átlagosan a kereskedőktől 2 százalékos jutalékot kérnek, amiben jelentős részt képvisel az interchange-díj mértéke. A bankok között elszámolásban tavaly a becslések szerint 4-6 milliárd forintos bevételt biztosító kibocsátói jutalék viszont eddig jelentősen hozzájárult a bankkártya-kibocsátás és a kártyarendszer fenntartásának költségeihez is.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








