Világszerte a mesterséges intelligenciától (MI) várják az üzleti világot sújtó nehézségek megoldását a pénzügyi és adózási vezetők
Még maga a polgármester is kétségbe esett, miután kiderült, hogy bezár az elektronikai alkatrészeket gyártó ABB-üzem Ózdon - számol be a 24.hu. Hiszen bár az országos munkanélküliségi ráta alacsony, nagyok a területi egyenlőtlenségek.
Kétségbeesésének egyik oka, hogy a gyár év végéig tervezett bezárása miatt a város adóbevételének harmadától-negyedétől eleshet. A másik, hogy a bejelentett 1200 fős elbocsátás több mint 5 százalékkal, 13,7 százalékra duzzasztaná az ózdi álláskeresők táborát. Abszolút számokban ugyanis éppen Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a legrosszabb a helyzet: tízszer annyi a nyilvántartott álláskereső, mint Győr-Moson-Sopron megyében.
Az ABB-gyár bezárásával is sok képzetlen munkás kerülhet az utcára, és nekik nagyon nehéz lesz más munkát találniuk, mivel Ózdon nincs hasonló gyár. Opcióként maradhat az ingázás, vagy a költözés, esetleg a sokkal rosszabbul fizetett közmunka.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








