A Fülöp-szigetekről érkező munkavállalók gyakran hamis ígéretek alapján döntenek az utazás mellett.
Egy IT iskola legfrissebb alumni elemzéséből kiderül, hogy a junior programozók legnagyobb felvevő piaca jelenleg Franciaország, de egy kezdő Berlinben keresheti a legtöbbet.
A Wild Code School 2014-es nyitása óta valamivel több, mint 2000 diák végzett az öthónapos képzésen, akik közül 90 százalék talált 2-3 hónapon belül állást. Erre a mintára alapozva, valamint a hazai hallgatói összetételt és bootcamp piacot vizsgálva az iskola most a legfrissebb adatokat osztja meg.
A magyarországi hallgatók alapvetően a munkaerőpiacon már tapasztalatot szerzett, általában a 21-45 év közötti korosztályból kerülnek ki, s többségük semmilyen szoftverfejlesztői előképzettséggel nem rendelkezik. A kezdő programozók jó fizetésről álmodnak, a karrierváltás sokszor történik a jobb anyagi lehetőség reményében. Az adatok szerint a legtöbbet, évi 43 000 eurót Berlinben, majd cca évi 40 000-et Londonban és Párizsban kereshetik. Ezután következik Brüsszel és Dublin évi 35 ezer euróval, majd a középmezőny, Milánó, Madrid, Barcelona és Bukarest 25-25 illetve 20 ezer euróval. Budapest egyelőre a lista végén áll évi 19 000 eurós kezdő fizetésekkel, s csak Lisszabont előzi meg, ahol egy junior programozó évi 17 ezer eurót kereshet. A kezdő programozók legnagyobb felvevő piaca a Wild Code School esetében Franciaország és Németország. A frissen végzettek általában nagyobb céget keresnek, olyat, ahol tovább tudják fejleszteni és erősíteni a megszerzett tudást, de a kevésbé kezdők sokszor szabadúszóként folytatják.
"Az üzleti élet egyre jobban támaszkodik a technológiai megoldásokra, a vállalatok digitális transzformációja jelen időben zajlik." - mondja Szittya Márton az iskola üzletfejlesztésért felelős menedzsere. "A jövőben az ipar különböző területein, sőt, a politikában is még nagyobb szerep jut majd a szoftvereknek, a közeljövőben tehát biztosan nem lesz túlkínálat programozókból." - mondja. "Emellett napjainkban folyamatosan készen kell állnunk arra, hogy átképezzük magunkat. Így az a legfontosabb, hogy a diákjainkat elsősorban tanulni tanítsuk meg." - teszi hozzá.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen