Bár nem igazán lehet meglepő az Standard & Poor's hitelminősítő döntése a Jukosz adósságratingjének csökkentéséről, az indokok között azonban talán a vártnál "erősebb" tényezőket is találunk. A Jukosz hosszú távú hitelállományának besorolását BB mínuszról CCC-re csökkentette az S&P.
A hitelminősítő indoklása:
1., 3.5 mrd USD értékű adókövetelés érvényesítése a céggel szemben
2., jelentős politikai nyomás a társaságra
3., a vállalat belekényszerülhet legjövedelmezőbb eszközeinek (leánycégeinek) értékesítésébe az állami követelések miatt
4., az eszközök gyakorlati államosításának veszélye
Fentiek ellenére a társaság szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a hitelezőkkel meglévő kapcsolat nem sérül. A Jukosz nem érzi úgy, hogy a fizetési képessége romlott volna. (A társaság jelenleg 2.6 mrd USD hitelállománnyal rendelkezik.)
** ** **
Fentiek ellenére a befektetői bizalom kicsit sem gyengült meg Oroszországgal szemben. Úgy tűnik, hogy a legnagyobb kapitalizációval és indexsúllyal rendelkező társaság államosításának veszélye még nem ok aggodalomra...

-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








