Idén április 30-tól új hitelprogramot indít a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) a kis- és középvállalkozások, valamint az önkormányzatok részére. A hitel kamata várhatóan 6.5 százalék lesz - olvasható a Népszabadságban.
A kölcsön azoknak a vállalkozásoknak szól, amelyek a Nemzeti Fejlesztési Terv Operatív Programján keresztül pályáznak uniós pénzekre, és az EU-s támogatások elnyeréséhez szükséges önrészhez nyújt segítséget. A hitel összege az önrész legfeljebb 50 százaléka lehet, így a cégeknek elegendő, ha a projekt értékének 15 százalékát fizetik ki saját forrásból.
Az MFB új hitelkonstrukciójában a felvehető összeg 5 és 250 millió forint között lesz. A hitel maximális futamideje 15 év, míg a kamat 6.5 százalék. A programra 35 millárd forint áll rendelkezésre. A támogatást minden olyan cég megkaphatja, amelynek pályázatát a Nemzeti Fejlesztési Terv bírálóbizottsága jóváhagyta, és a cég a megelőző három évben 100 ezer eurónál kevesebb uniós támogatásban részesült. A hitelt az MFB-vel szerződő kereskedelmi bankok forgalmazzák majd a hónap utolsó napjától.

Óriási a baj, rengeteg képzett szakember menekülne Magyarországról: ki fog dolgozni a gigagyárakban?
A műszaki felsőoktatásban tanulók közel kétharmada külföldi elhelyezkedésben is gondolkodik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


