A hazai mobilosok is megtapasztalhatták már, hogy a társaságok ügyfeleik számára univerzális, vagy emelt díjas szolgáltatásokra és vásárlásra felhasználható egyenleget biztosítanak. Azok, akik kártyás szerződéssel rendelkeznek, a feltöltés erejéig tudnak vásárolni, míg az előfizetéses telefonnal rendelkezők az újratöltődő hitelkeret terhére történő költségüket a következő hónapban kötelesek kiegyenlíteni, a szokásos havi számlafizetés keretében.
A francia telekommunikációs cégek és a mobilfizetéssel foglalkozó hálózatok azonban most ennél jóval messzebb szeretnék vinni a technológiát. A különböző mobilos és okoskártyás fizetési rendszerek ugyanis jelenleg csak korlátozott formában, bizonyos társaságok termékeivel kapcsolatban, működnek szerte a világon.
Hazánkban például autópálya-matricát, mozi- vagy parkolójegyet vásárolhatunk mobiltelefon segítségével. Ez a lehetőség azonban a két társaság közötti kétoldalú megegyezésen alapul, és WAP-alapú. A francia társaságok által most tesztelt rendszer azonban az eddig okoskártyák használatával alkalmazott rövidhullámú rádiótechnológiára épül.
Smart cardokat használnak több helyütt a világban a tömegközlekedés díjának kifizetéséhez, így például Londonban az Oyster, Hongkongban az Octopus, Párizsban pedig a Navigo alapul erre a technológiára. Arra azonban még csak a tengerentúlon volt példa, hogy mindezt megpróbálják a mobiltelefonokba beépíteni.
Amennyiben a sokszereplős tesztprogram sikeres lesz, a rendszer alkalmassá válhat arra, hogy szerte a világon betéti kártyák helyett ezentúl mobillal fizessenek a vásárlók. Ehhez persze szükség van a telekommunikációs vállalatok, a bankok, a nemzetközi kártyatársaságok és a kereskedelmi partnerek szoros együttműködésére, és arra, hogy a sokszereplős modell tagjai képesek legyenek megegyezni a jutalékok elosztásában.
A most induló kísérletben ezer mobilos és több vállalat és bank vesz majd részt Franciaország két nagyvárosában Strasbourgban és Caenben. A rendszer tesztelésének azonban nem az a célja, hogy megtudják vajon van-e igény a mobilos fizetésre, hiszen több hasonló kezdeményezés az érdeklődés meglétére már bizonyosságot adott. Nem is az a cél, hogy megtudják vajon nyereségesen működtethető, mivel a díjak itt nem játszanak szerepet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A francia kísérlet egyértelműen arra törekszik, hogy kiderüljön, hogyan működik a mobilos fizetés a gyakorlatban, ha annak nem egy társaság zárt rendszerében, hanem egy többszereplős modellben kell "életben" maradnia. A mobilos fizetés széleskörű bevezetésére készülő társaságok is tisztában vannak azonban azzal, hogy ez az eszköz sem válthatja majd fel teljes mértékben a készpénzt, hiszen erre sem a csekk, sem pedig a betéti kártya nem volt képes. Jelentős szerepet játszhat azonban a pénzáramlásban, bizonyos országokban ugyanis a lakosok nagyobb hányada rendelkezik mobiltelefonnal mint bankkártyával.
Az idén nyáron New Yorkban már lezajlott egy hasonló kísérlet, amely a Nokia és a MasterCard PayPass rendszerének együttműködésével zajlott. A tesztelt rendszerrel kapcsolatban problémát csak az jelent, hogy a nemzetközi szövetség csakis a SIM kártya, mint hiteles információhordozó átalakítását fogadja, itt pedig maga a Nokia 6131-es készülék rendelkezett a szükséges technológiával.
A mobilos fizetés nagy kérdése emellett, hogy az jelent-e akkora ösztönző erőt, amely arra a készteti a világ több száz millió mobilosát, hogy megtegye a rendszer használatához szükséges lépéseket, akár az ezzel járó anyagi áldozatot is felvállalva.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








