A fokozott biztonsági intézkedések ellenére is egyre emelkedik a bankkártya csalók áldozatául esett ügyfelek száma, a legújabb trend azt mutatja, hogy a PIN kódot és chip-rendszert alkalmazó országokból a csalók olyan helyre viszik a hamis bankkártyákat, ahol még nem vezették be a megfelelő intézkedéseket.
A statisztikák szerint Nagy-Britanniában a külföldi felhasználással kombinált csalások volumene az elmúlt 12 hónapban 43 százalékkal nőtt, a teljes kár pedig eléri a 118 millió fontot.
Több rendőrségi akció is indult már a csalások megszaporodásának megfékezésére, a rendőrség úgy sejti, hogy a benzinkutas csalások mögött egy terrorista szervezet áll, amely ilyen forrásokból fedezi Sri lankai hadjáratát.
A tavalyi évben csupán Dél-kelet Angliában 136 letartóztatás történt, mely közel 30 millió fontot elérő kár keletkezésétől óvta meg a lakosságot. A csalások elkerülésére nincs tuti tipp, csakis a kiemelt figyelem segíthet a kiszemelt célpontokon.
Az ügyfelek sebezhetőségét jól mutatja az a nemrégiben megtörtént eset, amikor egy ügyfél kártyájának használata után nem sokkal azt tapasztalta, hogy azzal egy kanadai címen is megpróbáltak pénzhez jutni.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








