A saját testét laboratóriumi projektté alakító Bryan Johnson most új célt jelentett be: szerinte 2039-re valósággá válhat az emberi halhatatlanság.
Jóval tudatosabban vásárolnak vitamint a magyarok, mint öt évvel ezelőtt. Sokan felismerték, hogy a kúraszerű szedés mellett a folyamatos szinten tartásnak is kiemelt szerepe van, ha a vitaminraktárak feltöltéséről van szó. Még mindig sok a tévhit egyes vitaminokkal kapcsolatban, de a vásárlók alaposabban tájékozódnak, mint pár évvel ezelőtt. Nem meglepő, hogy a koronavírus járvány alapjaiban változtatta meg a fogyasztási szokásokat, a C és D vitamin iránti kereslet ugrásszerűen megnőtt tavaly március óta. Tévhitek még mindig vannak: ilyen például, hogy nyáron senkinek nem kell D vitamint szedni – derül ki a multi-vitamin.hu beszámolójából.
Pár évvel ezelőtt még egyértelműen meghatározható volt, hogy melyik hónapokban vásárolnak több vitaminkészítményt a magyarok. Ma már nem lehet olyan éles határvonalakat húzni. Egyrészt jóval tájékozottabbak a fogyasztók, másrészt a koronavírus is alapvetően megváltoztatta a fogyasztási szokásokat. „Az elmúlt év slágere a C és D vitamin volt, de a B vitamin pótlását is egyre több orvos szorgalmazza. Vitaminok mellett a cink és a szelén vált egyre ismertebbé és népszerűbbé az elmúlt év folyamán” – osztotta meg tapasztalatait Jánvári András, a multi-vitamin.hu ügyvezetője.
Nyáron is szükség van a vitaminpótlásra
A szezonalitás azért nem tűnt el teljesen, nyáron alapvetően mindegyik vitamin iránt csökken a kereslet. Különösen az egyes vírusok megelőzésben fontosnak tarott vitaminok esetében érezhető meg az évszakváltozás. A B, E és K vitamin például egész évben keresett, míg a C és D jobban ingadozik.
Ennek ellenére mi úgy látjuk, sok vásárló rájött arra, hogy hatásosabb folyamatosan szedni egyes vitaminokat és ezzel szinten tartani a szervezet védekezőképességét, mint kúraszerűen használni egy-egy készítményt
– monda el Jánvári András. Hozzátette: még mindig sok tévhit él az emberek fejében. Ilyen például, hogy nyáron a napsütés miatt nincs szükség D vitamin pótlásra. Igaz lehet ez abban az esetben, ha valaki sokat tartózkodik kint, de egy irodai dolgozó például ugyanúgy nem visz be kellő D vitamint nyáron sem, akárcsak az év többi időszakában.
A megelőzés egyre fontosabb szerepet játszik a magyarok életében és egyre többen válnak rendszeres vitaminfogyasztókká. Ezt a trendet a koronavírusjárvány csak tovább erősítette. Az elmúlt 15 hónapban a C és D vitamin, valamint az immunerősítők piacán is robbanásszerű növekedést tapasztaltak a forgalmazók. „A 2020-as első márciusi hullám különösen a C-vitamin keresletét dobta meg. Nyáron volt ismét egy kis visszaesés, de ősszel már kiugróan nőtt újra a C vitamin és főként a D vitamin készítmények eladása is. Idén márciusban is volt egy növekedés, azonban közel sem annyira kimagasló, mint tavaly márciusban” – összegzett Jánvári András.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Vitamint is halmoztunk tavaly, nem csak lisztet
A koronavírus okozta pánikvásárlás a vitaminforgalmazókat sem kímélte tavaly. A cég adatai szerint 2020 márciusában voltak olyan magánszemélyek, akik 10-20 dobozzal vásároltak C vitaminból a szokásos 1-2 doboz helyett, sokszor a 100 szemes kiszerelésből is. Ősszel már jobban felkészültek a forgalmazók és csak egyes termékekből volt hiány, illetve a vásárlók se rohamozták meg úgy a boltokat és webshopokat, mint a korábbi szezonban.
Az elmúlt 15 hónap további érdekessége az is, hogy a cégek is elkezdtek vitamint vásárolni, ezáltal is védve kollégáik egészségét. Ez nem csupán a járvány kezdetekor megjelenő, majd gyorsan elillanó trend volt, hiszen a munkáltatói márkaépítés céljából is érdemes ezt a tevékenységet fenntartani a vállalatoknak
– emelte ki Jánvári András. Emellett természetesen a mai napig érezhető a média befolyásoló hatása a vitaminfogyasztásra vonatkozóan is: ha éppen megjelenik pár cikk a D vitamin pozitív hatásáról véleményvezér oldalakon, akkor nagyon megugrik a kereslet az egész piacon.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







