Az Economist magazin érdekes összefüggésre hívja fel a figyelmet, ami az okokat végiggondolva nem is annyira meglepő, mégis talán kevesen keresetek még kapcsolatot a két tényező között. Ez pedig a gazdasági konjunktúra, és az MBA képzésre jelentkezők száma közötti összefüggés, vagyis minél inkább bajban van a gazdaság, annál többen adják a fejüket továbbtanulásra.
Úgy tűnik, a gazdaság lanyhulása idején több üzletember is arra adja a fejét, hogy munkátlan napjain tovább élesítse elméjét, és elvégezzen egy MBA programot. Erre utalnak ugyanis az oktatási intézmények jelentkezési adatai, ami rekord magasságokat ér el idén, és várakozásaik szerint jövőre sem lesz ez másként.
Az USA teljes idős képzést nyújtó business schooljainak 77 százaléka ugyanis magasabb kereslettel találta szembe magát idén. Ez persze nem csak a fent említett indokkal magyarázható, hiszen a Kínából, Indiából, és Kelet-Európából évről évre több hallgató érkezik. Létezik azonban még egy racionális érv, ami recesszió idején nagyobb keresletet indukál az MBA képzések iránt, méghozzá az alacsonyabb alternatív költség. Ez a tanulmányok idején kieső fizetés mértékét fejezi ki, ami ilyenkor feltételezhetően alacsonyabb, mintha dübörgő gazdaság idején hagynánk el a munkaerőpiacot.
Kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a jelentkezők számát tekintve például a London Business School, és a New York-i Egyetem MBA szaka is. Akik most kezdik el ezeket a képzéseket, feltételezhetően könnyebben elhelyezkednek majd, mint akik most fejezik be, hiszen nekik most az életben is meg kell tapasztalniuk a közgazdasági tankönyvekből már jól ismert gazdasági összefüggéseket.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Váratlan fordulat a virágzó kínai–orosz kereskedelemben
- Ki kellett üríteni egy budapesti iskolát, több tucat gyerek lett rosszul
- Ráéreztek a pénzügyőrök: 17 milliós fogás egy román teherautóban
- Szakértő: egy árstopnak most nem kellene üzemanyaghiányt okoznia
- Szöul keményen odaszólt Phenjannak
- Átment az amerikai szenátuson a 95 milliárd dolláros háborús segély