2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.
Szomorú igazságok derültek ki a mindennapokról: nincs mit tenni, 10-ből 3 magyar elhúzna innen
Tízből hét ember szerint a biztosítások segítik az ember felkészültségét, tízből nyolcan pedig azt gondolják, hogy mindenki maga tehet a biztonsága érdekében, és ennek jegyében tudatosan követik bevételeiket és kiadásaikat is - derül ki az Ipsos által az Alfa Biztosító felkérésére elkészített friss kutatásából. A felmérés eredményeit Feitel Balázs, az Ipsos cégvezetője ismertette a biztosító által tartott sajtótájékoztatón, melyről a Pénzcentrum élőben közvetített.
A kutatás eredményeiből világosan látszik, hogy a válaszadók előtt álló legfontosabb kihívások ma döntően anyagiak - ismertette a kutatás eredményeit Feitel Balázs, az Ipsos cégvezetője. A válaszok alapján a lakosságnak csupán egyharmada érzi magát felkészültnek a vagyoni helyzete romlására, és mindössze 6 százalékuk mondta azt, hogy akár két évre elegendő megtakarítással rendelkezik.
A válaszadók a rendszeres megtakarításokat és a különböző biztosítási termékeket nevezték meg a felkészülés eszközeiként, ugyanakkor azt is elismerték, hogy mindkét téren jelentősek a lemaradásaik. A kutatási adatok szerint a megkérdezettek egyharmada nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, további 43 százalékuk pedig legfeljebb egy évre elegendő tartalékkal rendelkezik nem várt események esetén.
A vagyoni helyzet romlása mellett a jövő bizonytalansága az a terület, amitől a leginkább tartanak a magyar emberek. Tízből kilencen válaszolták azt, hogy erősen tartanak az árak emelkedésétől és az inflációtól, 45 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy szorong a világban tapasztalható gyors változások miatt. Az infláció (93%), a család biztonsága (73%) és a munkahely elvesztése miatt (55%) az Y-generáció tagjai aggódnak a legnagyobb mértékben.
Megtakarítani vagy külföldre költözni?
A válaszolók több mint fele számolt be arról, hogy csökkent a biztonságérzete az elmúlt egy év során. Több mint felük, 58 százalékuk szerint leginkább rendszeres megtakarítással készülhetünk a váratlan helyzetekre, míg 32 százalékuk a külföldre költözésben látja a megoldást. A megkérdezettek mindössze 36 százaléka válaszolta azt, hogy ma biztonságban érzi magát a világban.
A magyarok 83 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy a jelentős megtakarítással rendelkezők felkészültebbnek érezhetik magukat a váratlan helyzetekben. Az így gondolkodók aránya a Baby-boom generációban a legmagasabb (89%), a Z-generációban pedig a legalacsonyabb (76%). A pénzügyi döntéseknél a lakosság 57 százalékát befolyásolja a váratlan helyzetektől való félelem. A többféle megtakarítási formával rendelkezők aránya mindössze 38 százalék a kutatási adatok szerint.
Egyre tudatosabbá válnak a magyarok
Tízből nyolc válaszadó szerint a saját felkészültségünkért mi magunk tehetjük a legtöbbet. A válaszolók 70 százaléka gondolja úgy, hogy a biztosítások segítenek abban, hogy legalább az életünk bizonyos területeit biztonságban tudjuk. A válaszok magas arányú pénzügyi tudatosságot tükröznek: a lakosság 82 százaléka tudatosan figyelemmel kíséri a bevételeit és a kiadásait annak érdekében, hogy a pénzügyei előre tervezhetőek legyenek.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Z-generáció ötödének nincsen biztosítása
A legmagasabb arányban (63%) lakásbiztosítással rendelkeznek a magyarok, ezt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (57%) követi a sorban. Élet- és balesetbiztosítással csupán a válaszadók alig harmada rendelkezik, míg egészség-, beteg- és nyugdíjbiztosítással még ennél is kevesebben (16-17%). Érdekesség, hogy miközben csak a válaszadók 31 százaléka mondta azt, hogy rendelkezik életbiztosítással, addig 61 százalékuk gondolta úgy, hogy rendelkeznie kell ilyen biztosítással annak, aki felkészültnek szeretné érezni magát. Ennek az aránytalanságnak többek között az is az oka, hogy a lakás- és a kötelező biztosítások viszonylag olcsók, ellentétben az egyéb biztosítási formákkal - árulta el Zatykó Péter, az Alfa Biztosító elnök-vezérigazgatója.
Elsősorban a Z-generáció tagjaira jellemző, hogy semmiféle biztosítással nem rendelkeznek (23%). Nyugdíj- (25%) és balesetbiztosítással (36%) az X-generáció tagjai rendelkeznek a legnagyobb arányban.
A biztosítással nem rendelkezők elsősorban a pénzhiánnyal (32%) indokolják helyzetüket. Azok aránya, akik a jelenleginél magasabb jövedelem esetén döntenének úgy, hogy biztosítást kötnének, 43 százalék a kutatás szerint. A jelen pillanatban biztosítással nem rendelkezők 51 százaléka tervezi, hogy félretesz a jövőben.
Az idei év is rávilágított a klímaváltozás jelentette problémákra
A felkészültség fontosságára az idei, viharokban és időjárási szélsőségekben bővelkedő nyár is ráirányította a figyelmet. A lakás- és vagyonbiztosítások terén szezonnak számító periódus elképesztő számokat produkált idén: 2023 első nyolc hónapjában a meteorológiai károkra kifizetett összeg 45 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ékszerre utazott az emberi szarka
- Valami furcsa tárgyat kergetnek a japánok az űrben az emberiség jövője érdekében
- Gyurcsány Ferenc megfejtette Magyar Péter titkát
- Még egy nagy baj a Balatonnál
- A levegőből aratott a halál egy kínai nagyvárosban
- Az európai védelmi politikáról nyitna vitát Emanuel Macron