Növekvő forgalomban emelkedett a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten.
Óriási fordulat közeleg a hazai lízingpiacon: erre figyelhetnek oda azok, akik így vásárolnának autót
A lízingpiac jelentős átalakuláson megy keresztül, ahol egyre nagyobb igény mutatkozik a rugalmas konstrukciók és komplex szolgáltatások iránt. Fatér Gyula, a Merkantil Bank új elnök-vezérigazgatója szerint a következő években az agrárium, a feldolgozóipar és a logisztika területén várható beruházási fordulat lendületet adhat a piacnak - derül ki a Portfolio interjújából.
A gépjármű-finanszírozásban egyre többen keresnek rugalmasabb konstrukciókat, tartós bérleti megoldásokat vagy olyan szolgáltatásokat, amelyek a finanszírozás mellett kényelmi funkciókat is nyújtanak. Fatér Gyula, az OTP Csoporthoz tartozó Merkantil Bank új elnök-vezérigazgatója szerint nagy előny, hogy a bank teljes ökoszisztémát épített ki az autópiacon, amely magában foglalja az importőrökkel, kereskedői hálózatokkal és ügyfelekkel való szoros együttműködést.
A Merkantil Bank különlegessége, hogy egyszerre tud önállóan működni és közben élvezni az OTP Csoport minden előnyét. Ez a kettős struktúra hosszú távon bizonyította életképességét: a Merkantil márkája erős, az OTP pedig biztos hátteret, stabil finanszírozási lehetőségeket és széles ügyfélkört biztosít. A bank a Merkantilból fogja össze az OTP Bank 10 külföldi piacának lízingtevékenységét is.
A termelőeszköz-finanszírozás területén egyre nagyobb igény van korszerű gépekre és technológiákra, de a beruházási hajlandóság a gazdasági bizonytalanság miatt alacsony. Jelenleg főként a támogatott konstrukciók, mint a Széchenyi Kártya Program és az EXIM termékei tartják életben a piacot. Fatér szerint az agráriumban, a feldolgozóiparban és a logisztikában komoly beruházási fordulat következhet be a jövőben.
Magyarországon az autóellátottság még mindig alacsonyabb, mint Nyugat-Európában, ami hosszú távon jelentős növekedési potenciált jelent. A Merkantil tudatosan készül erre a várható fejlődésre erős partnerségek kiépítésével és innovatív megoldások bevezetésével. A vezérigazgató szerint a fiatalabb generációk egyre nyitottabbak a tartós bérleti konstrukciókra, ahol nem a tulajdonlás, hanem a rugalmasság és a költségek tervezhetősége a fontos.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A személyi kölcsön és a lízing kapcsán Fatér úgy véli, a két termék megfér egymás mellett a piacon. Míg a személyi kölcsön egyszerűsége miatt vonzó, a lízing más előnyöket kínál: kedvezőbb konstrukciókat, rugalmasabb futamidőket és az eszközhöz kötött finanszírozás biztonságát. A bank célja, hogy a lízing folyamatait egyszerűbbé és átláthatóbbá tegye.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








