18 °C Budapest
Electric car charging stations in the streets

Kiderült az igazság a szegedi BYD-gyárról: ézért jön valójában a kínai autóóriás Magyarországra

2024. március 6. 06:46

Kína az elektromos járművek piacán gyors fejlődést mutat: az autógyártók innovatív technológiák és gyors fejlesztési folyamatok révén előnyre tesznek szert külföldi versenytársaikkal szemben, miközben a kormányzati támogatásoknak köszönhetően világszerte vezetik az elektromos autók értékesítését - írta meg a The Wall Street Journal. Korábban kiderült, hogy a BYD számára azért is előnyös a magyarországi gyáralapítás, mert így nem csak a vámokat tudják megkerülni, de csökkenthetik a globális feszültséget.

Kína az elektromos járművek piacán gyorssan tör előre, az autógyártók jelentős fejlődést értek el a külföldi versenytársakkal szemben. Ezek a vállalatok jelentősen felgyorsították az új modellek fejlesztését, intelligens technológiák bevezetését és széles választékot kínálnak a fogyasztóknak. A kínai gyártók mintegy 30%-kal gyorsabban fejlesztenek új autókat, mint a hagyományos vállalatok, mivel innovatív módszereket alkalmaznak, például több virtuális tesztelést végeznek és rugalmasabbak a beszállítók kiválasztásában.

NIO és Zeekr nevű gyártók kiemelkednek gyors fejlesztési ciklusaikkal, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy rövid idő alatt új modelleket dobják piacra. A NIO esetében egy projekt kezdete és a vásárlóknak történő átadás között kevesebb mint 36 hónap telik el. Ezek a gyártók kihasználják az olyan technológiákat, mint a tartalék chipek használata, amelyek lehetővé teszik szoftverfrissítésekkel új funkciók hozzáadását.

A régi autógyártók elismerik, hogy lemaradásban vannak és tartanak a kínai versenytársaktól. Kína jelenleg vezeti az elektromos járművek globális értékesítését, javarészben köszönhetően bőséges kormányzati ösztönzőknek. A kínai autógyárak ügyfélközpontú megközelítést alkalmaznak, hangsúlyt fektetve a digitális technológiákra és szoftverekre.

Az AlixPartners elemzése szerint a kínai EV-gyártók átlagosan 1,3 évig tartanak egy-egy modellt értékesítési listán, míg külföldi márkák esetében ez az időszak 4,2 év. Ez arra ösztönzi őket, hogy folyamatosan frissítsenek a palettán és új modelleket dobjanak piacra.

A Tesla és más globális autómárkák vezetői is elismerték, hogy a legnagyobb fenyegetést a kínai gyártók jelentik számukra. Volkswagen például már együttműködik kínai cégekkel annak érdekében, hogy felgyorsítsa saját fejlesztési folyamatait. Viszont aggodalmak merülnek fel az innováción túlmutató területeken. Például néhány iparági szereplő szerint Kína autógyártása túlságosan is Tesla-ötletekre támaszkodik. Emellett kérdéseket vet fel az is, hogy a gyors fejlesztés kompromisszumokhoz vezethet-e a járművek biztonságát és minőségét illetően.

A kínai EV-gyárthatóság egyedi megközelítése magában foglalja több párhuzamos fejlesztési lépést és intenzív használatát virtuális prototípusoknak és szimulációnak. Ezenfelül sok cég startup-szerű működést valósít meg: kevesebb alkalmazottal dolgoznak, túlórákkal és rugalmasabb folyamatokkal operálnak termékfejlesztés során. Összességében a lap szerint Kína elektromos járműipara jelentős előnyökkel rendelkezik az innovatív fejlesztési stratégiák és gyors piaci bevezetés révén. Azonban továbbra is figyelemmel kell lenni arra, hogyan befolyásolja ez hosszú távon az iparág minőségét és biztonságát.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nagy Márton: Magyarország már ma is hidat képez

A kínai autógyártás kapcsán Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a hétvégén is beszélt arról, hogy félhetnek a tradicionáli európai gyártók. Hozzátette, szerinte a nyugati országok gazdasági dominanciája véget érni látszik, mivel nem képesek olyan gyorsan alkalmazkodni az új trendekhez, mint ázsiai versenytársaik.

Kifejtette: az Egyesült Államok és Kína a következő öt évben a GDP-jük több mint 20-25 százalékát költi majd a gazdaságra, ezért az éves költségvetési hiányuk várhatóan 7-8 százalékos lesz. Ebben a helyzetben, ha az EU a gazdaság támogatása helyett, a költségvetési hiány 2-3 százalékos szinten tartásához ragaszkodik, az a versenyképesség feladását jelenti. Emellett a miniszter kiemelte, Magyarország már ma is hidat képez a német autógyártók, mint az Audi és a kínai high-tech akkumulátorgyártók, mint a CATL között. Ráadásul a kínai BYD, az unióban elsőként Magyarországon kezdi meg elektromos autóinak gyártását.

Nem véletlenül jött ide a BYD

A magyarországi gyáralapítás azért is volt kulcsfontosságú a BYD számára, mert lehetővé teszi, hogy megkerüljék a magas vámokat és csökkentsék a geopolitikai feszültségeket. A BYD globális terjeszkedési törekvései nem új keletűek; inkább hosszú távú ambíciókat tükröznek, mint a protekcionista tendenciákra adott puszta reakciókat. A vállalat 1998-as rotterdami leányvállalatának megalapítása óta fokozatosan építi nemzetközi jelenlétét. 

A kulcsfontosságú piacokhoz közeli gyárak létesítése helyi támogatást szerezhet, és potenciálisan kedvezőbb bánásmódhoz vezethet a kormányok részéről - ez a taktika egyre fontosabbá válik a jelenlegi geopolitikai dinamika miatt.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem