Sokan, akik eddig bizonytalanok voltak, így inkább visszatérhetnek a benzines vagy dízel autókhoz.
Az amerikai és európai politikusok aggodalmukat fejezték ki az olcsó kínai elektromos járművek piacra kerülése miatt, de a BYD, Kína vezető EV-gyártója, inkább jelentősen megemelte exportárait, hogy magasabb haszonkulcsokat érjen el a külföldi piacon, ami ellentmond a versenytársak aggodalmainak. Az elemzések szerint a BYD néhány modelljéért így külföldön akár háromszoros árat is kérhet a kínaival szemben, ami még mindig versenyképes az adott országok piacán, miközben otthoni árharcok keményen sújtják a vállalat profitját - írta a Reuters.
Az amerikai és európai politikusok aggodalmukat fejezték ki a kínai elektromos járművek (EV) által jelentett potenciális fenyegetés miatt, amely veszélyeztetheti a helyi autóipart. Ennek ellenére a BYD, Kína egyik vezető EV-gyártója, nem az alacsony árakkal való versenyt választotta, hanem jelentősen megemelte az exportárakat a hazai piaci áraihoz képest. A cél az volt, hogy magasabb haszonkulcsokat érjen el külföldön, amit a kínai piacon folyó erős verseny miatt otthon nem tudott volna.
A Reuters elemzése szerint a BYD három kulcsfontosságú modelljéért külföldön akár kétszeresét vagy majdnem háromszorosát is elkérheti annak az árnak, amit Kínában kérnek. Például a BYD Atto 3 modellért Németországban 42 789 dollárt kell fizetni, míg Kínában csak 19 283 dollárba kerül. Ez az árkülönbség ráadásul még versenyképesnek is számít az adott ország piacán.
A BYD arra számít, hogy az export növelése hozzájárulhat nyereségessége megerősítéséhez, tekintettel arra, hogy a belföldi piacon zajló árharc csökkenti a profitját. Az autógyártók gyakran alkalmaznak eltérő árazást az exportált járműveknél, de a BYD esetében ezek a felárak rendkívül magasnak számítanak.
Kína előnyben van az EV-iparban köszönhetően többek között az akkumulátorgyártás terén elért költségcsökkentésnek és állami támogatásoknak. Ezzel szemben néhány nyugati autógyártó magasabb vámok bevezetését sürgeti a kínai EV-kkel szemben.
A BYD luxusmodellek bemutatásával és új modellek piacra dobásával igyekszik meghódítani a globális prémium piacot. Az exportárak emelése lehetővé teszi számukra, hogy jelentős nyereséget termeljenek járművenként, miközben rugalmasságot biztosítanak az árak esetleges csökkentésére is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kínai autógyártók egyébként éppen márkafejlesztési fázisban vannak és igyekeznek megszabadulni "az olcsó kínai termék" bélyegtől. A BYD például Európában olyan árszinteken pozicionálja járműveit, amelyek versenyképesek vagy még magasabbak is lehetnek mint nyugati riválisaik árai.
A BYD vertikálisan integrált ellátási láncának köszönhetően - minden alkatrészét házon belül gyártva - jelentős költségelőnyökkel rendelkezik. Az akkumulátorgyártás terén elért előnyök mellett Kína földterület-, energia- és munkaerő-költség előnyeivel is élvezheti ezeket. Összességében a BYD stratégiája azt mutatja, hogy mennyire fontos szerepet tölt be Kína a globális elektromos járműiparban, és hogyan tudja kihasználni költségelőnyeit és állami támogatásait ahhoz, hogy erős pozíciót építsen ki nemzetközi szinten is - zárul a Reuters elemzése.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








