A sofőr vita nélkül elismerte, hogy ittas - és ezt alá is támasztotta, mikor kiszállt a kocsijából.

Az amerikai és európai politikusok aggodalmukat fejezték ki az olcsó kínai elektromos járművek piacra kerülése miatt, de a BYD, Kína vezető EV-gyártója, inkább jelentősen megemelte exportárait, hogy magasabb haszonkulcsokat érjen el a külföldi piacon, ami ellentmond a versenytársak aggodalmainak. Az elemzések szerint a BYD néhány modelljéért így külföldön akár háromszoros árat is kérhet a kínaival szemben, ami még mindig versenyképes az adott országok piacán, miközben otthoni árharcok keményen sújtják a vállalat profitját - írta a Reuters.
Az amerikai és európai politikusok aggodalmukat fejezték ki a kínai elektromos járművek (EV) által jelentett potenciális fenyegetés miatt, amely veszélyeztetheti a helyi autóipart. Ennek ellenére a BYD, Kína egyik vezető EV-gyártója, nem az alacsony árakkal való versenyt választotta, hanem jelentősen megemelte az exportárakat a hazai piaci áraihoz képest. A cél az volt, hogy magasabb haszonkulcsokat érjen el külföldön, amit a kínai piacon folyó erős verseny miatt otthon nem tudott volna.
A Reuters elemzése szerint a BYD három kulcsfontosságú modelljéért külföldön akár kétszeresét vagy majdnem háromszorosát is elkérheti annak az árnak, amit Kínában kérnek. Például a BYD Atto 3 modellért Németországban 42 789 dollárt kell fizetni, míg Kínában csak 19 283 dollárba kerül. Ez az árkülönbség ráadásul még versenyképesnek is számít az adott ország piacán.
A BYD arra számít, hogy az export növelése hozzájárulhat nyereségessége megerősítéséhez, tekintettel arra, hogy a belföldi piacon zajló árharc csökkenti a profitját. Az autógyártók gyakran alkalmaznak eltérő árazást az exportált járműveknél, de a BYD esetében ezek a felárak rendkívül magasnak számítanak.
Kína előnyben van az EV-iparban köszönhetően többek között az akkumulátorgyártás terén elért költségcsökkentésnek és állami támogatásoknak. Ezzel szemben néhány nyugati autógyártó magasabb vámok bevezetését sürgeti a kínai EV-kkel szemben.
A BYD luxusmodellek bemutatásával és új modellek piacra dobásával igyekszik meghódítani a globális prémium piacot. Az exportárak emelése lehetővé teszi számukra, hogy jelentős nyereséget termeljenek járművenként, miközben rugalmasságot biztosítanak az árak esetleges csökkentésére is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kínai autógyártók egyébként éppen márkafejlesztési fázisban vannak és igyekeznek megszabadulni "az olcsó kínai termék" bélyegtől. A BYD például Európában olyan árszinteken pozicionálja járműveit, amelyek versenyképesek vagy még magasabbak is lehetnek mint nyugati riválisaik árai.
A BYD vertikálisan integrált ellátási láncának köszönhetően - minden alkatrészét házon belül gyártva - jelentős költségelőnyökkel rendelkezik. Az akkumulátorgyártás terén elért előnyök mellett Kína földterület-, energia- és munkaerő-költség előnyeivel is élvezheti ezeket. Összességében a BYD stratégiája azt mutatja, hogy mennyire fontos szerepet tölt be Kína a globális elektromos járműiparban, és hogyan tudja kihasználni költségelőnyeit és állami támogatásait ahhoz, hogy erős pozíciót építsen ki nemzetközi szinten is - zárul a Reuters elemzése.

Új kínai autómárka jelent meg Magyarországon: indul az offenzíva, három modellel tarolnának a piacon
Az XPENG kínai elektromosautó-gyártó hivatalosan is belépett a magyar piacra. Az értékesítés ősszel indul, elsőként a P7, a G6 és a G9 modellekkel.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.


