Emmanuel Macron: Franciaország "kész megnyitni a vitát" a nukleáris fegyvereket is magában foglaló európai védelmi politikáról.
Az Európai Unióban mindig is kulcsszerepet játszott a gépjárműipar a tagállamok gazdasági fejlődését tekintve, gondoljunk csak Németországra vagy Olaszországra. Azonban most már az európai autóiparnak meg kell tudnia felelni a fokozatos elektromos átállás kihívásainak, amely során Kína térhódításával is számolni kell.
Európában a legjelentősebb autóiparának Németország ad otthont, ami az ország gazdasági ütőereként funkcionál, ugyanis mind az árbevétel, mind a foglalkoztatás szempontjából meghatározó ágazatról beszélünk. Ráadásul sok egyéb gazdasági szereplőnek is munkalehetőséget és megélhetőségi forrást biztosít: ilyen a fém- és gumialkatrészek, vagy a biztonsági rendszerek gyártásával foglalkozó vállalatok például.
Az oeconomus.hu cikkében arra is kitér, hogy a magyar GDP közel 2,5 százalékát generálja a szektor, miközben hazánkban körülbelül 50 ezer embert foglalkoztatnak. Ráadásul az sem mellékes, hogy 2010 és 2019 között az ágazat termelési értéke 165 százalékkal növekedett, miközben a prémium kategóriás német autómárkák, mint az Audi, Mercedes-Benz vagy a BMW kiemelt jelentőséget tulajdonítanak Magyarország külpiaci befektetései során.
A szakértők szerint a nem is olyan távoli jövőben az európai – így a német és a magyar – autógyártás előtt álló legfőbb akadály, az a belső égésű motorok használatának fokozatos megszüntetése, valamint Kína dominanciája az elektromos járműgyártás vonatkozásában. Tavaly ugyanis az Európában eladott elektromos autók 16 százaléka készült Kínában, ami 5 százalékpontos növekedést mutat a megelőző évekhez képest.
Mindez pedig komoly kockázatot jelent az európai ipart nézve, hiszen az összeszerelési folyamat Kínában zajlik le, így bár a nyugat-európai autógyártók bevételei nem maradnak el, azonban a foglalkoztatási szint csökken és az európai szektor versenyképessége nem fejlődik.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.