5 °C Budapest
Megér több mint 9,5 milliót? Teszten a legvagányabb Nissan Juke

Megér több mint 9,5 milliót? Teszten a legvagányabb Nissan Juke

2021. november 20. 16:03

A piacon kapható egyik legvagányabb városi crossovert tesztelte a Pénzcentrum: a Nissan Juke ugyan csak egyliteres motorral kapható, de ettől egyáltalán nem kell megijedni. Mint ahogy attól sem, hogy esetleg kicsi lesz, ugyanis a kategóriához képest elég bőséges a helykínálat.

Ledobták a dizájnbombát a Nissan tervezői: az új Juke hasonlóan extrémre sikeredett, mint elődje, ám közben azért sokkal komolyabb is lett, és úgy összességében emészthetőbb az átlagemebr számára is. De az alaphangulat megmaradt, az anyagminőségre és a térre sem lehet panasz. A majdhogynem fullextrás, N-Design tesztautónknak is a legnagyobb különlegessége maga a dizájsn - ebben a tekintetben kevés versenytársa akad a piacon.

A vörös-fekete kéttónusú fényezés, és az óriási, 19-es kerekek pedig még rá is tesznek egy lapáttal az autó amúgy sem hétköznapi formavilágára. A két csíkszeme alá hatalmas, kerek fényszórók kerültek, és a hűtőrácsot, valamint a Nissan-logót egy óriási króm V-alakba foglalták, amitől az egész kocsi egy drabális vaddisznónak tűnhet - de nyugi, nem bánt senkit. Az autó hátulja viszont "meglepően" hétköznapira sikerült, dehát nem is azt nézi meg az ember először.

A 115 lovas, egyliteres motor (mással nem is rendelhető) meglepően jól mozgatja, sport módban még a gyorsulása is érezhetően javul. Összességében a teszt alatt 6,7 literes fogyasztás tudtunk kihozni - 60 százalék autópálya, 40 százalék város -, ami a mai benzinárak mellett egyáltalán nem rossz egy ekkora autóhoz.

A Juke pont annyival nagyobb, mint egy átlagos városi crossoverek, hogy már családi használatra is alkalmas lehet. A beltér anyagai kifejezetten igényesek, és csak nagyon elvétve találkozni kopogós műanyagokkal: a műszerfalon is az alcantara-betétek, és a puha bevonatú műanyagelemek dominálnak. Az N-Design felszereltség speckó ülései is kényelmesek, holott sokszor az ilyen dizájnparádé pp ennek a rovására szokott menni. Természetesen fűteni is lehet az elsőket, ami a 190 ezres téli csomag része, tehát nem alapfelszereltség. Összességében úgy az egész első traktus a kategóriában elvárható minőségen felül van összerakva.

Viszont a dizájnerek beírhatják a feketepontot a zongoralakk-betétek miatt!

Bár ezekből dícsérendően keveset használtak, azokat pont a legrosszabb helyeken: a modern autóipar legutálatosabb anyagával, amelyre elég csak ránézni, már újjlenyomatos, dzsuvás lesz, pont ott találkozhatunk, ahol a legtöbbet matatunk a kezünkkel. Az ajtókönyöklőkön, a klímabefúvók, kapcsolók körül, na meg a váltónál - ahol a kéziféket meg a vezetési módot is tudjuk kapcsolgatni.

A technológiára sincs panasz

A műszeregységben a két hagyományos mérőóra közé szerkesztettek be egy kijelzőt, amelyen számos infó megjeleníthető az autóról, és grafikailag is egészen pofás megoldás. A 8 colos középső kijelző is teszi a dolgát, külön pozitívumként kell kiemelni, hogy fizikai gombokat is kaptunk mind az egység, mind pedig a klíma irányításához! És még tekerők gombok is vannak a hangerőszabályzáshoz, ami szintén ritka manapság.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 54 087 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank 54 721 forintos törlesztőt (THM 14,57%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A szoftveres résszel sincs semmi probléma, az Android Auto gond nélkül kapcsolódott, innentől pedig teljesen mindegy, hogy a gyári térképszoftver hogy néz ki, és miképp látja el a funkcióját - egyébként nincs vele semmi probléma, csak a kinézete inkáb a 2000-es évek elejére emlékeztet.

A technológiai csomag, bár 390 ezer forintba kerül pulszban, igencsak ajánlatos. Ebben kapjuk meg a 360 fokos kamerarendszert, ami hatalmas segítség a parkoláskor, illetve a holttérfigyelő, a sávtartó, és a tempomat is ennek a része többek között. Utóbbiakról rosszat nem lehet írni: szépen teszik a dolgukat, ahogyan azt elvárhatjuk 2021-ben egy modern autótól.

Összességében egy jó csomag

Mindent összevetve egy elég jó ajánlatnak tűnik a Juke, amely 6,9 millióról indul (a tesztautónk árcédulája több mint 9,5 milliós), a modern forma mellé kapunk egy elfogadható, és elég jól fogyasztó motort, mi a városban és a pályán is megállja a helyét.

A 412 literes csomagtartó, és a belső helykínálat is alkalmassá teszi arra, hogy egy család igényeit kielégítse, az anyagminőségre, és a technikai színvonalra sem lehet panaszunk. Bár árát tekintve nem tűnik ki a versenytársak közül, sőt, a fentebb említett tulajdonságai miatt mégis egy ajánlható, jó vétel lehet.

NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 4. szombat
Ráhel, Csenge
5. hét
Február 4.
Rákellenes világnap
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?