Új akcióval jelentkezett a Lidl: jelentős kedvezménnyel kínálják a Silvercrest robotporszívót, amely most a korábbi ár töredékéért vihető haza.
Az idei évben minden korábbinál nagyobb teret nyert az online vásárlás, legyen szó webshopról, valamilyen szolgáltatás vásárlásáról, vagy akár online ételrendelésről. Az online vásárlás térnyerésével fontos a biztonságra is hangsúlyt helyezni: ennek egyik eleme az erős ügyfél-hitelesítés is, amelyet uniós jogszabályok értelmében valamennyi banknak be kell vezetnie 2021. január 1-jéig. De mi az ügyfelek dolga, és mit csináljunk, ha január 2-án nem fogadja el a kártyánkat a webshop? Erről kérdeztük Czimer Gergelyt, a Takarékbank digitalizációért felelős ügyvezető igazgatóját.
Pénzcentrum: Pontosan mi változik januártól az elektronikus fizetéseknél, például a webshopos vásárlásoknál, vagy a bankkártyás számlafizetésnél?
Czimer Gergely: Január 1-jén lesz kötelező bevezetni minden EU-s pénzintézetnek az internetes bankkártyás vásárlásokra vonatkozó erős hitelesítést. Ez azt jelenti, hogy míg egy internetes kártyás vásárlásnál eddig elegendő volt megadni a kártyán szereplő adatokat, januártól jóval alaposabb azonosítás szükséges. A banknak meg kell bizonyosodnia arról, hogy ténylegesen maga az ügyfél használja az adott kártyát. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a fizetési folyamatnál több lépcsőben ellenőrizzük, hogy ki ő. Először a nálunk rögzített telefonszámára küldünk ki egy egyszeri jelszót, amit meg kell adni. Ezt követően még egy lépcsőre szükség van: egy internetes vásárlási PIN-kódot is meg kell adni, ahogy eddig is.
PC: Pontosan mi az ügyfelek dolga, milyen tennivalójuk van?
C. G.: A legfontosabb tennivalójuk a banki ügyfeleknek, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy le van-e adva a telefonszámuk a bankjuknál, és hogy a helyes telefonszámuk van leadva. Ennek hiányában ugyanis nem tudunk nekik SMS-t küldeni. Ameddig ezt valaki nem teszi meg, addig nem fog tudni az interneten vásárolni. Ezt megteheti bármelyik bankfiókban vagy bármelyik ATM-nél.
Elsősorban azoknak nincs megadva a telefonszámuk, akik eddig távol maradtak az online világtól, nem kértek SMS-szolgáltatást a vásárlásaikról sem. De világszerte lehet tapasztalni, hogy az internetes vásárlások száma folyamatosan nő, és a vírushelyzet rendkívül fel is gyorsította ezt a folyamatot. Valószínűleg azok fognak meglepődni, akik még sosem vásároltak online, és úgy gondolják, hogy nem is fognak, ezért nincs megadva a telefonszámuk a bankjuknál.

PC: Szükséges ehhez okostelefon, vagy egy régi típusú készülék is elegendő?
C. G.: Nem szükséges, ezt bármelyik, SMS fogadására képes telefonnal meg lehet oldani. Az okostelefon annyiban tudja megkönnyíteni a folyamatot, jövő év elején a Takarékbanknak is lesz egy olyan megoldása, ahol ujjlenyomattal lehet megerősíteni a vásárlást.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
PC: Mit fog tapasztalni az, akinek nincs leadva telefonszáma, de január 2-án rendelni akar egy webshopból? És mit tegyen?
C. G.: Elutasításra fog kerülni a vásárlása, ezért mielőbbi azonosítása szükséges. A leggyorsabb, ha bejelentkezik a videóbankba, vagy hívja az ügyfélszolgálatunkat.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








