Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
A Jófogás friss kutatása több ezer ember adakozási szokásait térképezte fel – az eredmények meglepő kettősséget mutatnak. A magyarok szívesen és rendszeresen adományoznak, mégis sokszor veszni hagyják az SZJA 1%-ukat. A háttérben leginkább bizalmatlanság és feledékenység áll – pedig ez az egyik legegyszerűbb módja a segítségnyújtásnak.
A Jófogás számára kiemelten fontos a fenntarthatóság mellett, hogy felelős vállalatként a helyi közösségeket is segítse - ennek jegyében több mint négyezer felhasználó bevonásával készített online felmérést, amely az adományozási szokásokat, különösen az SZJA 1% felajánlásokkal kapcsolatos preferenciákat vizsgálta. Az eredmények meglepő kettősséget mutatnak: miközben az emberek túlnyomó többsége rendszeresen adományoz, az 1%-kal jóval kevesebben élnek.
A válaszadók 25 százaléka havi rendszerességgel segít
A kérdőívet kitöltők jelentős része rendszeresen adakozik – legyen szó pénzbeli, tárgyi vagy élményalapú támogatásról. A válaszadók háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy évente legalább egyszer adományoz jótékony célra, sőt, minden negyedik ember havi rendszerességgel segít másokon. Akadtak olyan válaszadók is, akik hetente, vagy akár naponta is adományoznak. A legnépszerűbb támogatási forma a pénzadomány (72,1%), de a tárgyi felajánlások (61,4 %) – különösen ruhaneműk, élelmiszerek, játékok és könyvek – is rendkívül gyakoriak. Vannak, akik véradással, tűzifaosztással, vagy élményprogramok szervezésével járulnak hozzá a közjóhoz.
Az adakozás mögött legtöbbször mély érzelmi indíttatás áll: a válaszadók 45,4%-a gyermekvédelmi szervezeteket támogat, 42%-uk a rászorulók megsegítését tartja elsődlegesnek, 41% pedig az állatvédelem mellett kötelezte el magát. Az adományozás mértékét tekintve sokan áldoznak jelentősebb összegeket: a válaszadók közel fele évente 5 000 és 20 000 forint közötti összeggel segít, míg 5,7% akár évi 100 000 forintnál is többet szán erre a célra.
Tízből négyen veszni hagyják a felajánlható adójukat
A jótékonyságra való hajlandóság tehát erőteljesen jelen van a magyar társadalomban, ennek fényében különösen meglepő, hogy az SZJA 1% felajánlások gyakorlata ezzel nem tartja a lépést. A Jófogás kutatása szerint a válaszadók több mint 40%-a nem ajánlja fel az adója 1%-át civil szervezetek számára. Az egyik leggyakoribb indok a bizalmatlanság: a megkérdezettek 35,9%-a nem hiszi, hogy felajánlása valóban célba ér, míg 32% egyszerűen elfelejti a határidőt, és 8,5% túl bonyolultnak tartja a folyamatot.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Akik élnek a lehetőséggel, hasonló szempontokat vesznek figyelembe, mint az általános adományozás esetén: a válaszadók 44,8%-a személyes érintettség alapján választ támogatott szervezetet, 21,7% a korábbi pozitív tapasztalatokból indul ki, míg 11,8% ismerős ajánlására dönt. Ugyanakkor a bizalom kulcsszerepet játszik: a megkérdezettek 56,8%-a számára elengedhetetlen, hogy pontosan tudja, mire fordítják az általuk felajánlott összeget.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








